lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Elin - 7 oktober 2010 23:36


Har så jäääääävla ont i min rygg, mamma säger att jag kan gå till doktorn men jag vet att dom bara kommer säga att jag är typ stel eller liknande. Försöker att massera men det hjälper ju bara för stunden lixom och då kan jag ändå inte sova.


Under den här veckan så har jag somnat runt 2 när jag har lagt mig vid 12. Smärtan är helt sjuk och jag typ får gå upp fler gånger från sängen för jag inte kan ligga kvar....


Ska iallafall lyssna på någon kändis som sommarpratar och försöka somna till det...önska mig lycka till...kan nog behövas :).


Gonatt


Lyckopiller <3

Av Elin - 7 oktober 2010 21:05

Red på fina fina Jissa idag och det gick jättebra!


Red för S, Jissa gick lektionen innan så hon var redan uppvärmd. Började med att försöka ställa och få henne att lyssna på mig i skritt. Då tog hon mest upp och er huvudet och skakade på det, jag började fundera på att hoppa över lektinen med tanke på hur ont jag hade förra veckan när hon höll på sådär men tog beslutet att försöka ändå.


Joggade igång i trav och hon fortsatte med huvudet men mindre, började att ställa och tempoväxla kändes inte så jättebra. Hon sprang mest på med huvudet i luften. När jag hade jobbat mer på volterna så sänkte hon sig lite mer men jag lyckades inte riktigt hålla kvar henne där. Vi gjorde lite skänkelvikningar på hörnlinjen och det kändes väl inte så jättebra, jag glömde att hålla emot så hon gled ut för tidigt och tyglarna glappade väldigt mycket i höger. När vi flyttade vänster så kändes det bättre, hon flyttade sig ok men det var bara jag som inte höll emot ordentligt för vi kom ut på spåret lite för tidigt.


Vänstergaloppen kändes sådär, av någon anledning så bröt hon av ganska mycket (kan vara jag som glömde takten haha) men efter ett tag när jag blev lite mer bestämd så håll hon igång och hon sänkte sig jättefint emellanåt. I höger så gick det jättebra, jag klarade av att hålla henne i form och red på volter och fyrkantspår så passade då på att öka på långsidorna och det kändes verkligen jättebra!


Efte galoppen när vi skulle sänka dom ännu mera så gick det hur bra som helst!! Jag klarade av att hålla kvar henne i form, takten i traven var jättebra, ibland tappade hon lite krut men när jag hade kommit på det själkv så travade hon jättebra och avslappnat. 


Var riktigt kul att rida idag! Det höjer verkligen mitt självförtroende varje gång jag rider Jissa. Har ju precis tagit bort gummisnodden och även om man måste kämpa rätt mycket i början så går det så grymt bra när jag väl har lyckats få igång både henne och mig. Jag kan rida utan gummisnodd! Trodde aldrig att jag skulle kunna det. Sen känns det så skönt när jag får henne i form för då är det så lätt och jag slipper ha henne i handen hela tiden utan hon bär sig själv och då får jag inte så ont i kroppen efteråt ;).


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 7 oktober 2010 16:23

Jag älskar er <3






Lyckopiller <3

Av Elin - 7 oktober 2010 12:34


Jag önskar att jag var som alla andra...dvs inte handikappad. Vad lätt det skulle vara då. Att ha en förebild, att ha någon att jämföra sig med och att ha ett mål. 


Det är synd att ridning för funktionshindrade inte är så stort. Min dröm är att få utveckla och göra den stor. Att vi ska få samma möjligheter att komma framåt. Att folk ska få veta mera om hur det går för dom i Paralympics, vm, sm mm.


Jag vill veta mer om dom som tävlar handikappstävlingar. Jag vill se dom rida, vill lära mig något från dom som är i samma situation som jag, jag vill ha en förebild. Någon som jag kan se upp till och avguda. Jag vet ingen...jag vet namn på några som tävlar i höga klasser och har vunnit paralympics men jag har aldrig sett dom rida...det går inte att hitta världsmästaren i dressyr för funktionsnedsatta på youtube tillexempel. 


Dom flesta som är inne i hästvärlden har säkert sett Edward Gal rida...jag med! Jag tappade nästan andan första gången jag såg honom. Det är så lätt för er att tänka att ni vill rida som honom, bli lika duktig som honom... aa ni fattar vad jag menar. Jag kan se upp till honom men inte en chans att jag kan bli lika duktig som honom.


För några veckor sedan skrev jag ett mejl till Häst och ryttare att jag saknar en spalt som handlar om handikappsridning...där det står tävlingsdatum, grenar, hur det gick den senaste tävlingen mm. Jag som funktionsnedsatt känner mig lite bortglömd, nu menar jag inte att JAG vill synas och visa att jag är bäst. För det är jag absolut inte, inte en chans haha. Men det jag menar är att jag vill lyfta fram ridning för funktionsnedsatta. Vi har oxå rätt att synas och ha förebildr i samma situation!


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards