lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Elin - 4 oktober 2010 23:45

Kollade precis på "Säg att du älskar mig" har ni sett den? Jag blir så grymt jävla arg på svenska skolan när jag tittar på den!


För er som inte har sett den så finns trailen här:



Men iallafall. Trots usla skådisar så har filmen ett sånt bra budskap! Men det jag irriterar mig mest på är skolan...inte bara i filmen utan i allmänhet. Varför är lärare så jäävla fega och blinda!? Varför ser dom inte problemen? Dom är så fega och skiter i att ta tag i problemen så som låssas som om dom inte ser. När dom väl ser och tar tag i problemet så flyttar dom "offret" inte dom/den skyldiga...offret har lidit tillräckligt under tiden i skolan varför ska dom då behöva byta skola? Det borde väl vara den skyldige som får byta (om inte offret vill byta såklart). Men jag blir så irriterad på att lärare inte ser problemen som allvarliga för att dom inte vågar ta tag i problemet ifall skolan får skit mm. Jag måste ju säga att en skola som tar tag i många problem och löser dom är fanimej en mycket bättre skola än den som blundar för få problem. Blir så gaalet arg! Man kan inte ens diskutera med lärare om vad man tycker då försvarar dom allt med att säga att skolorna gör så gott dom kan, det blir bättre mm. Men jag tror dom inte! Jag märker ingen skillnad...har gått i skolan i 12 år och det har inte hänt ett skit! Samma sak hela tiden..."problemet" får stanna men offret flytta. Fel fel fel! 


Det värsta som finns är lärare som inte vill se problemet för dom vill inte smutskasta skolan...jag har varit med om det och jag hoppas att det blir bättre snarast för fortsätter det så här så blir det bara värre och elever vågar inte prata med någon i skolan.


Bara min åsikt, skit it eller håll med.


Gonatt


Lyckopiller <3

Av Elin - 4 oktober 2010 21:26

Är hemma från jobbet nu-är så lungt och skänt här hemma haha inget barn som hoppar och studsar, skriker och gapar hela tiden. Haha nej men skämtåsido, jag älskar att jobba och varje gång jag går därifrån så är jag så tacksam att jag har möjligheten att få jobba med denna underbara familj <3!


Aja nog om det....vad har ni hittat på idag? Något kul? ;).


Min magvärk är så jävla skum...har exakt som mensvärk men ingen mens blandat med typ samma känsla när man har håll...? Det släpper lixom inte....aj :(.


Slänger in en underbar bild på Edward Gal och Moorlands Totilas, varje gång jag tittar på honom så tappar jag typ andan för han är så duktig <3

  


Lyckopiller <3


Av Elin - 4 oktober 2010 12:54


Tjena!


Har inte gjort så mycket idag, kollat på TV och slappat. Magen känns bättre, men det gör ont lite fortfarande men är inte lika orolig längre :).


Ska int till stan snart och jobba, kanske svänger förbi konsum för att köpa kanelbullar till alla påvägen...har inte riktigt bestämt mig haha.


Nu måste jag gå och välja ut kläder som jag ska ha på mig hehe.


Puss hörs ikväll :)


Lyckopiller <3


<3

Av Elin - 4 oktober 2010 00:16


Saknar dig så det gör ont <3


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards