lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Elin - 3 december 2011 21:28


Min fina fina prinsessa uppe i Dalarna har blivit stallbästis för i år! Hon är värd all kärlek hon kan få och jag längtar tills jag får komma upp och pussa på henne igen!


Fina fina Milda <3


    

Av Elin - 3 december 2011 20:19


Hemsk ledsen för den konstiga uppdateringen idag men jag tror jag sov i 12 timmar inatt, gick upp typ 12 och hoppade direkt in i duschen för jag tänkte att jag blir mycket piggare då, det höll väl i sig i 10 minuter sen var jag helt slut igen och mådde nästan illa, helt frisk är jag nog inte :). Har lixom inte gjort något idag, suttit i soffan och försökt att inte somna....


Mamma och jag skulle åka till Hööks idag egentligen och köpa ridbyxorna som jag har dregglat över i snart ett års tid (ett under att dom fortfarande finns kvar!) Men det får bli nästa helg istället, imorgon måsta jag plugga inför redovisningen på Måndag och sen måste jag faktiskt vila oxå, så jag oxå orkar med måndagen i skolan ;).


Nä, ska kolla klart på Så mycket bättre sen tänkte jag faktiskt gå och sova...jag återkommer imorgon!


Av Elin - 3 december 2011 14:32


Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag behöver utveckla om min VFUperiod, har ju skrivit lite under veckorna och det känns som om jag har sagt det jag behöver säga. Jag är otroligt tacksam över att jag hamnade där jag hamnade, underbar personal, underbara barn och underbar förskola! Mina kompisar har märkt på mig att jag har varit mer glad och uppåt under dom här två veckorna och det är bara för att jag blir lycklig av att vara med barn. Om man har en dålig dag så gör barn dagen mycket bättre, all kärlek dom utstrålar och att dom bara är gör att det känns mycket bättre helt enkelt. Barn är barn och det är det som är så härligt! Jag önskar att vuxna kunde vara mer som barn och faktiskt inse hur smarta dom små liven egentligen är! Saknar redan alla barn, vet inte hur jag ska klara mig nu innan och efter jul när jag inte får gosa med barn och se dom utvecklas, men å andra sidan så kan jag se VFUn som en milstolpe och kämpa järnet nu för att sen i Januari få komma tillbaka och pussa på barnen och lära mig ännu mera på förskolan där det faktiskt är på riktigt!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Igårkväll var jag som sagt hos Mimmi och hade en liten middagsdejt med tre-rätters, lyxigt värre lixom! ;D God mat och gott sällskap, kan ju inte bli bättre! Dessvärre så blev jag typ skittrött vid 21 redan och trodde nästan att jag hade blivigt sjuk, så tog 22:22 bussen hem och när jag väl var hemma så gick jag typ och lade mig direkt. Under natten tror jag faktiskt att jag hade feber, men nu är jag bara otroligt yr, seg, trött, och känner att jag har lite "febertendenser", men förhoppningsvis så blir jag inte mer sjuk! Ska bara ta det lugnt i helgen, sova och plugga i princip ;).


Nä, måste vila nu känner jag, höres!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards