lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Elin - 14 december 2011 22:30


Har inte alls varit en bra dag idag. Har ont i magen och har varit allmänt orolig pgr av det. Men kände ändå att jag ville rida för det var ett tag sedan nu...


Som tur var så fick jag fina lilla Brolle som alltid, måste vara en av dom snällaste hästarna i stallet han är så himla lugn och snäll! Halter vid varje bokstav och när jag hade väckt honom lite med spöt och fått honom att lyssna på mig och inte hästen framför så gick det himla lätt att både göra halt och gå fram i skritt. 


Sedan lite arbete i trav, han var väldigt lugn och fin från början så det kändes som om jag bara behövde driva på och titta vart jag skulle så gick det av bara farten. Sedan fattade vi galopp på fyrkanten men där tog allt stopp för mig. Fick mer ont i magen så skrittae runt på mitten istället. Efter det så skulle vi göra fattningar och sedan skrittövergångar på medellinjen när vi red serpentiner. Jag valde att trava serpentinerna igenom och det gick väldigt bra måste jag säga. Han blev lite snabb när dom andra galopperade men efter ett tag så fattade han att det var trav som gällde och jag valde att öka traven litegrann där dom andra galopperade. Efter det så hade jag i princip ridit färdigt för jag ville inte få mer ont så jag skrittade av och hoppade sedan av.


Vet inte hur många gånger jag verkligen fick kämpa med att hålla tillbaka tårarna när jag red idag. Det kändes nästan som om det blev för mycket för mig i vissa lägen. Jag vill ju faktiskt rida på riktigt, inte hålla på och mesrida varje vecka. Men kroppen säger ju ifrån. Är iallafall jävligt glad över att jag hoppade upp på hästryggen idag, jag är så otroligt lyckligt lottad som har hästarna vid min sida <3!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards