lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 november 2014

Av Elin - 16 november 2014 20:35


God kväll på er vänner. Är nu hemma efter en lång dag, eller tiden har gått sjukt fort men nu när jag väl är hemma och sitter i soffan i mjukiskläder så känner jag att jag har varit borta hela dagen. Middagen hemma hos mormor och morfar var mysig som vanligt. Det bjöds på kött i form av oxfilé och potatis och till efterrätt blev det cheescake som jag bakade igår. Allt var gott så nu behöver jag inte äta på flera dagar känns det som hehe. Jag fick även ännu mera paket eftersom jag fyllt år, massor av smått och gott som jag visar imorgon då jag är hemma hela dagen. Vi var iallafall i Vaxholm i några timmar innan vi åkte hem till Spånga igen, nu har vi precis kommit hem och resten av kvällen ska spenderas i soffan framför TVn hade jag planerat. Ha en  fortsatt trevlig söndagskväll nu alla vackra!


Av Elin - 16 november 2014 16:48


God eftermiddag på er vänner, sitter just nu i bilen på väg ut till Vaxholm och försöker att inte bli åksjuk. Känner mig lite seg i huvudet efter fyra timmars pärlande ungefär. Var sjukt okoncentrerad idag av någon anledning. Idag pärlade vi bara vita armband, så typiskt när jag hade två svarta beställningar! Men det löser sig. Idag satte jag inget personligt rekord som förra gången, men pärlade iallafall över tio så jag känner mig nöjd! Idag tror jag var sista gången för mig denna termin, kommer missa de resterande pärldagarna tyvärr, längtar redan till vårterminen drar igång, då ska det pärlas ännu mer minsann! Nä vänner, nu känner jag att illamåendet börjar komma så jag återkommer ikväll när vi kommit hem från mormor och morfar, kram på er!

Av Elin - 16 november 2014 10:15


God morgon på er vackra själar där ute denna söndag. Idag blir det ännu en dag som går i ett, så jag tänkte att jag skulle passa på att skriva om i gårkväll. Trodde verkligen inte att vi skulle komma hem så sent, men tror inte att vi kom hem förs vid tolv på kvällen faktiskt, men har man trevligt så har man ;). Att vara hemma hos familjen A som vi känt sedan typ 13,14 år tillbaka känns lite som att komma hem till sitt andra hem och sin andra familj, jag hittar lika bra hemma hos dem som hos mig och jag är inte rädd för att rota i skåpen när jag vill ha ett glas elle något, utan jag känner mig verkligen som hemma!


Idag firade vi iallafall storebror i huset, 20 bast är han nu, när vi lärde känna varandra så badade vi fortfarande nakna på landet tillsammans liksom hehe! Det var iallafall släkt och vi som var där, det är som att vi nu nästan ingår i släkten så självklart var vi på plats för att fira. Vi åt gott, drack gott och skrattade gott. En mycket trevlig kväll med minst lika trevliga människor med andra ord! När vi kom hem vid midnatt så kollade vi självklart på Så mycket bättre för att sedan gå och sova.


Jag måste vara bäst på att komma på presenter, massor av öl, ölkorv och annat gottis!


Fick en av mina favoriter som jag alltid kastar mig i när jag är hemma hos familjen A, kyckling med ris, mums!


Till efterrätt blev det citronkladdkaka med vaniljglass.


Även jag fick ett paket fråg världens sötaste G som han hade valt ut alldeles själv! Det kommer en bild imorgon på vad jag har fått när jag fyllde år för någon vecka sedan, har bara inte hunnit fixa det ännu :).


Nu, eller strax så ska ajg klä på mig lite bättre kläder och möta upp Elin vid stationen för att åka in mot stan och pärla fuck cancer armband igen, därefter raka vägen till mormor och morfar för söndagsmiddag. Återkommer med andra ord senare idag när jag har tid att sätta mig ned och skriva. Kram på er och ha en bra dag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards