lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Elin - 13 november 2014 21:21


God kväll på er snyggingar. Jesus amalia vilken lång dag jag har haft idag! Om jag inte somnar tidigt ikväll så är det något allvarligt fel på mig tror jag. Jag hade räknat ut att jag skulle hinna vara hemma i några timmar mellan skolan och stallet, men det blev inte riktigt så. Var hemma i cirkus 1,5 timme innan jag åka mot Brommaplan för att möta upp Elin. Vi åkte vidare till Ekerö där Corinne står nu förtiden, förr stod hon i solna vilket var väldigt smidigt och jag har hjälpt Elin lite med denna häst som hon brukar rida ibland. Nu var det ett tag sedan som jag såg henne rida Corinne så det var väldigt spännade att se hur och om de hade utvecklats.


Haha, såå söt!


När vi hade mockat och fixat maten så var Corinne inne i boxen och vid 18 var Elin uppe i sadeln på en tittig och pigg häst.


Batterierna på systemkameran tog tyvärr slut, men jag fick agera packåsna, kameraman och ridlärare på en och samma gång, vadå dålig simultanförmåga? ;)


Nu är jag hemma efter att ha fått skjuts från brommaplan som var guld värt för min del. Har så brutalt ont i min högerfot nu så jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Imorgon blir det en riktigt hemmadag kan jag säga! Det var iallafall mysigt att åka till ett annat stall och hälsa på andra hästar och få agera lite ridlärare igen, det var ett tag sedan och Elin var jätteduktig! Nu måste jag ta något att äta, kram på er och natti natti!

Av Elin - 13 november 2014 14:00


Hej på er vänner. Har precis satt mig i soffan med Sarah Dawn Finers senaste skiva rullandes om och om igen. Känner att jag har sovit några timmar för lite inatt. Blev ca 6 timmar totalt tror jag, men sova kan man göra i graven! Idag började dagen med ett seminarium seminarium inne på universitetet. Jag har ju varit ganska negativt inställd till läraren vi har, men idag så fick jag faktiskt ut något av lektionen och känner mig relativt säker på det vi ska skriva om. Veckorna gå så fort bara och om en månad ungefär så åker jag till USA. Hur ska jag hinna med allt som jag har sagt att jag ska hinna med tills dess!? Känner mig en aning stressad just nu. Vi slutade iallafall lektionen vid 12 och så åkte Vånkan och jag hemåt, jag passade på att handla lite innan jag tog bussen från Spånga station, tänkte bjuda på efterrätt imorgon, spännande! Nu är jag ledig i cirkus 1,5 timme innan jag ska åka iväg igen så jag ska försöka skriva ihop en dokumentation på en sida innan jag byter om till stallkläder för att åka ut till Ekerö och leka ridlärare åt Elin. Återkommer ikväll, kramkram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards