lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Elin - 12 november 2014 19:49


God kväll på er vänner. Haha asså jag är ledsen för min dåliga uppdatering idag, men dagen har gått i ett! Har varit ledig från skolan men har ändå hade fullt upp kan jag säga. Dagen började med några timmars plugg, dök in i genusvärlden och blev riktigt sugen på att skriva uppsats och läste så mycket som jag kände att jag orkade och kunde. Att läsa typ 200 sidor går liksom inte.


På eftermiddagen så åkte jag till stallet en snabbis, fick med mig Elin på vägen också! Tänkte bara vara där och kolla på och höra mig för, men jag fick hoppa in som ledare på lilla Herman på vår FU-lektion och fick leda en jättesöt liten pojke med autism, det gick himla bra! Tror faktiskt att jag ska börja pallra mig till stallet igen på onsdagarna och hjälpa till och bara umgås. Åkte därifrån och kände mig så himla tacksam och glad över att jag rider på Vällingby!


Tog med mig min stigbygel som jag fixat oxå, men inser nu att jag tagit kort på den åt fel håll, ska bli spännande att prova den nästa vecka!


När jag var klar i stallet så fick jag skjuts upp till Vällingby och mötte upp Fillan där för en middag. Vi åt grekiskt och pratade ikapp oss om allt som har hänt sedan i våras som vi sågs senast. Känns så skönt varje gång att träffa Fillan, som att det inte alls var typ ett halvår sedan som vi sågs senast utan att vi bara fortsatte där vi avslutade senast. Trots att vi båda var trötta så gjorde det liksom ingenting haha. När vi var mätta och belåtna så gick en sväng i centrum och kollade på lite allt möjligt innan jag hade en sådan tur att få skjuts hem.


Sämsta bilden ever på denna goda mat!


Älskar denna skylt!


Nu har jag som sagt kommit hem, har blivit lite avbruten under skrivandets gång så nu har jag varit hemma ett tag om jag ska vara ärlig haha. Ska umgås med hästar imorgon också så orkar inte hoppa in i duschen ikväll känner jag haha. Nu ska jag ta något att äta och dricka, sedan paradise hotel och sedan är det sängen som kallar. Kram på er vänner!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards