lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 november 2014

Av Elin - 9 november 2014 18:19


Dimmigt och vackert imorse på väg till Djursholm.


God kväll på er vänner. Herregud vad denna helg har gått fort, för fort! Har verkligen haft en fantastisk helg med mycket känslor. Idag stod klockan på 06:30, precis som igår! Åkte mot Djursholms ridklubb för den andra dagen av FU1kursen. Idag stod det uppsittning/avsittning och lite mer teori på schemat. Väldigt intressant! Vi började iallafall dagen med lite fika, haha jag älskar att gå på kurs med ridsporten, vi äter typ var tredje timme. När vi hade pratat lite om gårdagen så gick vi ned till stallet för att träna på uppsittningar och avsittningar + att vi fick prova Djursholms lift. Jättelärorikt verkligen! Det har känts denna helg som att man blir mer och mer sugen på att satsa på ridning för funktionsnedsatta för varje timme som går. Ett stort plus är också att jag själv får tips och trix på hur jag kan göra för att utveckla min ridning som funktionsnedsatt och att de andra deltagarna kan lära sig av mig. Ge och ta med andra ord kanske :). Jag fick bland annat låtsas att jag var lite mer funktionsnedsatt än vanligt och fick sitta upp på en urgullig ponny vid namn Danton och prova en variant av en tåhätta som hjälpte mig med placeringen av högerfoten i stigbygeln. En Jättesmart variant som jag absolut ska försöka att få till själv!


 


Det har iallafall varit en jättelärorik kurs med en fantastiskt härlig grupp! Trots att vi träffades igår så kändes det som att man hade känt varandra sedan lång tid tillbaka och vi litade på varandra under våra praktiska övningar. Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att träffa gänget igen och att jag framför allt får gå FU2 nästa år! Nu har vi precis ätit middag här hemma och det blir en hemmakväll för mig ikväll. Imorgon ska jag ut på lite ärenden och så ska jag plugga under dagen. Ha en fortsatt härlig söndag nu vänner, kram!







 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards