lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 november 2014

Av Elin - 3 november 2014 18:51


Hej på er alla snygga. Sitter just nu i soffan och känner mig sjukt seg. Börjar få ont i huvudet och halsen faktiskt, ååh jag hoppas verkligen inte att jag blir sjuk! Idag har jag haft sista hemmadagen innan den nya kursen som startar imorgon. Har bara varit hemma hela dagen och tagit det lugnt och lekt hemmafru. Innan lunch så ställde jag mig och förberedde middag inför ikväll, korvstroganoff-mums! När jag hade lagat mat färdigt så fick jag världens sug för att baka, så jag tog fram ett recept från en av mina favoritbloggar Jennys Matblogg. Denna gång så blev det kolasnittar som jag gjorde, dock så var jag lite trött när jag gjorde dem tror jag, för jag insåg efteråt varför de blev klara så fort-jag hade ugnen på 100 grader för mycket hehe, men det gick och de blev väldigt goda, godkända av pappa när han kom hem, vilket är viktigast då det nog är han som äter upp dem hehe. När jag hade städat upp hela köket så satte jag mig ned och väntade ett telefonsamtal från OT-center som gör alla mina proteser, men det kom aldrig något samtal fast de hade lovat mig det. Blir så trött på att saker och ting ska behöva krångla när jag väl har tagit tag i saken liksom! Nu ska jag titta vidare på TV och ungås med mina kära föräldrar, kram på er och ha en fortsatt trevlig kväll!


Recept hittar ni här.

Av Elin - 3 november 2014 13:43


Okej, del två om gårdagen då. Jag lovar att jag inte ska skriva någon novell om vad jag tyckte om Chocago, det gjorde jag redan första gången jag såg den ;). Mötte upp Lisa vid Klarabergsviadukten och sedan så drog vi vidare till en jättemysig tapasresturang precis vid Kulturhuset/stadsteatern, Barcelona Tapas Resturang. Vi har pratat jättelänge om att vi ska äta tapas och dricka bubbel ihop och så blev det, det gäller att utnyttja hela helgen för lyx ;). 



När vi hade ätit och pratat ikapp oss om allt som har hänt och kommer att hända i våra liv så tackade vi får oss och gick ned till Hemköp för att köpa lite godis inför föreställningen.



Denna gång hade vi platser på 5te parkett, det var perfekta platser verkligen! Första gången jag såg på Chicago så tyckte jag redan då att det var mycket humor i den, men nu när man kunde se ansiktsuttryck och sådant närmre blev det betydligt mycket roligare och bättre. Jag hyllade ju Lisa Nilsson förra gången men denna gång så måste jag ju bara hylla Sharon Dyall, jäklar vad begåvad hon är alltså! En sjukt bra röst som man får rysningar av, sjukt duktig på att dansa och sjukt bra som skådespelare, fattar inte att man kan vara så begåvad haha! Ja, musikalen var då helt klart värd att se igen och kvällen avslutades med att man fick en slängpuss som tack av Lisa Nilsson, kan det bli bättre? Nej tror inte det va! ;) En fantastisk söndag hade jag igår med andra ord!


Programmet och biljetterna ;).

Av Elin - 3 november 2014 11:19


Hej på er vänner. Ska vi ta morgondagen från början kanske? Dagen gick så sjukt fort, jag gick hemifrån vid 11 på förmiddagen och så kom jag hem vid 22:30 ungefär på kvällen. Men vi börjar med ett separat inlägg om pärldagen. Jag började som sagt dagen med att möta upp Elin på Spånga station och så åkte vi in till hotellet där Ung cancer anordnade pärldag igen. Det är verkligen så sjukt härligt att vara där och prata med nytt folk, alla volontärer och att få pärla ut sin ilska mot cancern, perfekt terapi varannan vecka :). Kul att det har blivit så himla populärt också, att komma dit klockan 12 när de öppnar är en omöjlighet om man vill ha sittplats, så jag brukar komma dit en halvtimme innan ungefär och då har jag alltid fått sittplats! Igår slog jag även personligt rekord i antal armband som jag pärlat under en pärldag. Hade jag varit mer effektiv i början så hade det säkert blivigt fler hehe, resultatet finns i bild länge ned.






 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards