lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2011

Av Elin - 6 september 2011 21:45


Upp, ner eller stannar jag kvar? Det är fan farligt att ha en våg hemma! Man blir som besatt! 


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 6 september 2011 20:48


Åh, Carola har gjort så himla många bra covers. Senast blev det en hel skiva med Barbara Streisand och Elvis så det finns en hel drös med bra låtar att välja mellan.


Men jag känner att jag bara måste välja enough is enough! Det är en riktig discolåt och det är totalt omöjligt att sitta still när man lyssnar på den låten. Det är en av dom få som jag kan ha på repeat flera gånger om och på högsta volym. Inga problem!


Lätt en av dom bästa covers som Carola har gjort! :D





Lyckopiller <3

Av Elin - 6 september 2011 18:28


När jag kom hem från universitetet i eftermiddags så låg det ett kuvert på köksbordet som var till mig. Köpte ett halsband för några dagar sedan och nu hade jag äntligen fått det! :D


Jag hade inte förväntat mig ett sånt stort och fint halsband faktiskt men det var jättefint!


Halsbandet kom från LelaDesign, gå direkt in på facebook och gilla sidan oxå!


   Visst är det fint!? :D


Lyckopiller

Av Elin - 6 september 2011 16:40


Började dagen med att komma försent till lektionen, får skylla på sl som vanligt för att bussarna var överfulla och därav sena!


Hade en rolig lektion med mycket diskussion som jag älskar så jag var grymt nöjd! Efter lunchen så hade vi föreläsning, efter ett tag så tröttnade man för allt hon sa och det hon hade skrivt stod ändå i läroplanen så kändes onödigt att gå...men man visste ju inte om den var viktig och det är väl alltid bra att gå ändå ;).


Åkte hem med Mev sen, kom väl hem för en halvtimme sen kanske. 


Egentligen hade jag tänkt att gå på medlemsträffen för ung cancer nu ikväll, men jag börjar få ont i magen igen (eller så känner jag efter för mycket) nä, men jag tror att rödaveckan är på g faktiskt ;) så jag vilar istället. 


Jaha, har väl inget mer intressant att skriva om. Imorgon är det SU i någon timme som gäller. Ska gå på någon jättebra kurs om hur man ska anteckna när läraren pratar, är det någonting som jag är riktigt dålig på så är det att lyssna samtidigt som jag skriver så jag har höga förväntningar på denna kurs och hoppas att jag lär mig massor med nytt! Efter det så är det stallet som gäller ;).


Nä, måste kolla potatisen!


Lyckopiller <3

Av Elin - 5 september 2011 22:01


För att tagga extra till Carolakonserten den 30 September så kör vi på en sån här lista! :D Första dagen är imorgon!


Dag 1 – Din favorit Cover av Carola

Dag 2 – Din första Carola konsert

Dag 3 – Ett Carola-citat

Dag 4 – Den sämsta covern av Carola

Dag  5 – En dröm du har haft om Carola

Dag 6 – Ett kort på dig och Carola

Dag 7 – Ett kort av dina Carola-saker

Dag 8 – Vad som helst om Carola

Dag 9 – Ett favorit foto på Carola

Dag 10 – Det bästa Carolaminnet

Dag 11 – Favoritintervju av Carola

Dag 12 – En rolig Carolavideo

Dag 13 – Någon du blev kompis med genom Carola

Dag 14 – Det bästa med Carola

Dag 15 – Ditt favorit TV-framträdande av Carola

Dag 16 – En Glad/ledsen video med Carola

Dag 17 – En konstig sak om Carola

Dag 18 – Hur många Carolabilder har du på din telefon?

Dag 19 – Ditt favorit-tidningsomslag på Carola

Dag 20 – Ett foto på Carola och en annan sångare/sångerska

Dag 21 – Varför blev du ett Carola-fan?

Dag 22 – Ett foto på Carola som du är besatt av

Dag 23 – Vad betyder Carola för dig?

Dag 24 – Din favoritmusikal som Carola har medverkat i

Dag 25 – Låten som gjorde att du fastande för just Carola


Lyckopiller

Av Elin - 5 september 2011 17:05


Jag bara måste tipsa er om ett superbra nackellack! 


 

Isadora wonder nail för bara 69 kr styck! Med tanke på hur länge det håller så tycker jag absolut att det är värt priset! Jag har köpt det på Åhlens med det är säkert hur lätt som helst att hitta på andra affärer.

Köp det! Ni lär inte ångra er.


Lyckopiller

Av Elin - 5 september 2011 15:10



Åh, jag bara smälte när jag så det här klippet! <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 5 september 2011 12:35


Har ju inte ridit på 2 veckor pgr av magen. Första ridgången för terminen kände jag ju av i magen, eller i ärret för att vara nogrann. Sen fick jag ridförbud veckan efter det av en läkare och när det inte hade blivigt bättre ändå så bestämde jag mig för att avboka förra veckans ridning för att vara på säkra sidan.


Vilan verkar ha gett resultat för nu har jag inte ont alls så om allt håller sig tills på Onsdag så kan jag äntligen hoppa upp på hästryggen igen! Har saknat ridningen så otroligt mycket men förhoppningsvis så har jag fått min ranson på eländigheter så jag verkligen kan rida varje vecka till 110%!


Ska bli riktigt spännande att se vem som blir min lilla stjärna denna termin.


 

Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards