lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Elin - 9 november 2012 23:22


Hade ju förberett mig på att laga spagghetti och köttfärsås till middag idag, men ibland så har man tur! Istället blev det hämtmat med Elins familj lite härligt spontant så där, var typ jättelänge sen vi sågs och trots att vi ska ses på Söndag så kändes det som om det var på tiden iallafall, det är alltid lika kul att ses! Vi tittade mest på film, började med Men in black som alltid är lika bra, sedan satte vi på Magnus och Brasse men vi tröttnade och blev sugna på mysteriet på greveholm åå barndomsminnen ♥, sen tittade vi lite på den sista Harry Potterfilmen. Fick skjuts hem sen, så himla snällt!

 

 


Nu sitter ajg här nyduschad och dricker en kopp te och äter en påse bilar, men det börjar växa i munnen känner jag....ska upp senast 10 imorgon, inte jättetidigt precis men det är bäst att ställa klockan ändå. Nu ska ajg titta lite på TV, packa lite inför imorgon och sedan så blir det sängen.


God natt med er finisar 

Av Elin - 9 november 2012 16:18


Herregud, det är fredag igen! Blir stressad av att tiden går så sjukt fort hela tiden. Idag har ajg varit jätteduktig och städat mitt rum som jag borde ha gjort för flera veckor sedan. La på mitt nya överkast och allt och jag blev jättenöjd, blev hur fint som helst verkligen! Längtar tills jag får gå och lägga mig i mitt fina nystädade rum och rena lakan, det är det bästa som finns!


 


Har pratat lite med mormor idag oxå, ska åka ut till dom imorgon och slappa och bara vara. Andas lite landetkänsla, ska bli jättemysigt! Sen har ajg en sån tur att morfar kan skjutsa mig till Lillsved så jag är där 1730. Blir nog en bra lördag, eller bra helg!


Nu ska jag titta vidare på top model sen ska jag laga middag, blir spagetti och köttfärssås med JULMUST! :D


Av Elin - 9 november 2012 14:02


Jag går med en jämn takt i den långa vita korridoren, jag befinner mig på sjukhuset och klockan är strax efter lunchtid. Det ända jag hör är min puls, mina fotsteg och två sjuksköterskor som mummlar lite tyst från något rum långt borta. Jag ska träffa min läkare på onkologen, jag har varit där många gånger tidigare så jag går per automik dit jag ska. Det luktar sprit, rent, sjukhus. Jag tycker inte om den lukten.


Jag hälsar på expediten som känner igen mig, får ett kvitto i handen och blir tillsagd att slå mig ned och vänta på min läkare. Det dröjer inte länge innan jag får komma in. Min läkare tittar allvarligt på mig och säger att blodproverna visar positivt. Att jag har AIDS. Jag förstår inte vad hon menar. Plötsligt dyker mamma upp. Hon och min läkare pratar några ord, jag är någon annanstans i mina egna förvirrade tankar. Jag hör min läkare säga till mamma att vi borde planera en resa. En sista resa med hela familjen innan jag dör.


Min puls stiger. Jag vet inte vad jag ska tänka. Tårarna rinner.


Plötsligt blir allt en dimma och allt försvinner. Jag öppnar ögonen, mina kinder och min kudde är blöta av tårar.

Det var bara en dröm.


 

Av Elin - 9 november 2012 11:42


Jag har lagt upp en ny kategori som ni kanske ser. Eftersom jag inte alls skrev så mycket under min behandlingstid och allt innan det så känner jag att jag ändå vill dela med mig av lite, kanske finns det någon där ute som vet vad ajg har gått igenom och känner igen sig? Vissa dagar kanske det bara dyker upp inlägg om cancern medans andra så blir det ingenting. Jag tar det som det kommer. Jag känner att ajg vill påpeka att denna kategori inte finns till för att jag vill ha sympati utan jag skriver bara för min egen skull och för att ni ska kunna få en inblick i vad jag gjorde och tänkte under ett år med läkarbesök, undersökningar, ovisshet och cellgifter.


 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards