lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Elin - 20 november 2012 21:41


Heeej mina vänner! ♥ Nu är jag förhoppningsvis tillbaka med lite mer uppdateringar om dagarna. Det har ju varit lite få dom senaste dagarna på grund av mycket plugg. Skrev klart examinationen i förmiddags och klockan 1150 så skickade jag in arbetet till min lärare. Håll tummarna ör att jag inte behöver komplettera allt för mycket! Imorgon tror jag även att jag får resultatet för utvecklingspsykologin, vet ju redan hur det har gått för jag kände att ajg knappt kunde svara på någon fråga, men lite hopp har jag kvar. Lillebror och jag hade sällskap nästan hela vägen till SU idag, mysigt att åka in med sällskap någon gång. Dock så kändes det rätt så drygt att behöva åka in och lämna in arbetet för att sen åka hem igen, menmen friskluft har jag inte fått iallafall.


    


När jag kom hem vid 1430 så ringde ajg min sjukgymnasten för att ändra tid, tyvärr så kan jag inte åka dit på fredag då jag har lektion. hade ju hoppats att jag kunde få lite tips denna vecka eftersom jag ska rida två gånger den här veckan, men ibland går det bara inte, fick tid på Onsdag nästa vecka iallafall...måste prioritera lite nu känner jag så får kanske ställa in dom andra planerna jag hade då, surt men sånt är livet.


Ikväll så har familjen varit hos familjen N och firat födelsedag, blev bjuden på god mat och gott vin + och lite senare så övergav jag dom vuxna och satt med barnen, dom hade satt på Djungelboken och den kan man ju bara inte missa :D! Värd Tisdagkväll så att säga!


           

Av Elin - 20 november 2012 11:34


Jag vill bli starkare, jag vill kunna skjuta undan alla negativa tankar, jag vill kunna stå rakryggad och säga att jag har haft cancer utan att behöva oroa mig för hur folk kommer reagera, jag vill bli färdigutbildad, jag vill ha bra betyg, jobba på förskola, vakna upp med ett leende på läpparna och känna hur mycket jag älskar mitt jobb, se G växa upp, jag vill flytta hemifrån och få inreda min alldeles egna lägenhet, jag vill ha många galna minnen med mina vänner, jag vill ut och resa, jag vill springa på en gammal vän och hitta våran vänskap igen, hitta ett mysigt litet café inne i stan som bara jag går till när jag vill ta det lugnt, jag vill ha ett eget bibliotek, jag vill påverka ridsporten, jag vill ha egna hästar, jag vill rida paralympics, jag vill vara en bra förebild för alla, jag vill berätta min historia, jag vill ut och föreläsa, jag vill skriva en egen låt, jag vill rida över en sandstrand i solnedgången, jag vill skriva en egen bok, jag vill få chansen att berätta för Carola, Sarah Dawn Finer och Helen Sjöholm hur mycket dom betyder för mig, jag vill forska om Goltz syndrom och vara en förebild för alla drabbande, jag vill dela med mig av mitt liv inom ridsporten och andra organisationer, jag vill bli en bättre kristen, jag vill hitta han som får mig att känna mig trygg och älskad, jag vill gifta mig på en sandstrand, jag vill  flytta till en fin villa, jag vill bli mamma, jag vill kunna berätta många historier om vad som hände när jag var ung, galen och kär för mina barn och barnbarn,  jag vill se mina vackra barn växa upp i en trygg miljö och älska dom villkorslöst, jag vill lära mina barn allt jag kan, jag vill bli gammal med mitt livs kärlek, jag vill dö hemma i min egen säng och inse vilket fantastiskt liv jag har haft och kunna säga att jag har levt mitt liv till 110%.

Av Elin - 20 november 2012 01:59


   

 

Jag vet att klockan är mitt i natten och att typ alla sover, förutom jag. Jag sitter i min säng med Sarah Dawn finer i öronen och gråter lite. Jag vet inte riktigt varför ärligt talat, men ibland kan det vara skönt att gråta ut, jag tror att det är bra faktiskt, man kan inte hålla alla känslor inne hela tiden. Däremot så kan jag inte riktigt avgöra om jag gråter för att jag är ledsen eller glad. Jag vet ärligt talat inte riktigt hur jag mår.


Jag kan såklart inte sova som ni har förstått och när jag inte kan sova så börjar tankarna att snurra runt. På vad man har varit med om i livet, på framtiden och på nutiden. Vem gör inte det lixom? Jag har börjat drömma konstiga drömmar igen, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka dom och om jag ska försöka tolka dom. Har varje dröm någon mening tror ni? 


Vänner, jag måste nog försöka ta ett djupt andetag, torka tårarna och försöka sova nu. Det är en ny dag imorgon och jag ber till Gud att den blir bra, jag är glad så länge jag lever, kanske hade jag inte gjort det om jag hade haft otur. Glöm inte att ni alla är värdefulla, kärlek och godnatt ♥.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards