lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Elin - 21 november 2012 22:34


 


Det var riktigt riktigt kul att rida idag faktiskt! Så himla kul att ajg har fått tillbaka lusten igen, ibland behöver man helt enkelt någon som bara talar om rakt ut hur situationen är innan man verkligen inser det själv.


Red lilla Brulle som vanligt och han var riktigt seg idag i början måste jag säga, han ignorerade till och med spöt några gånger, kändes som att han bara jävlades hela första halvan av lektionen. Fortsatte med att rida öppna och slutna denna vecka med, men dom öppna red vi på medellinjen för att avancera det lite. Gick helt okej faktiskt. Att rida i vänster varv är ju lättare och det märktes garanterat när vi red öppna haha, det blev lite vingligt och så men det är bara att öva på. Slutna kändes helt ok dom också, hade velat ha lite mer styrningsfart i skritten för han var fortfarande lite seg. Gjorde samma sak i trav också och det kändes helt ok för att rida skolor i trav. Jag har ju turen att sitta på en sån välutbildad häst så när man får till det så märker det man så tydligt.


Provade idag att fatta galopp också, för typ första gången på flera veckor haha. Det som är svårt är att hålla honom kvar på volten och i galopp samtidigt. Pratade med Åsa under lektionen och hon var snäll och hjälpte mig lite mer idag eftersom det är så svårt. Vänster klarar jag ändå av något sånär själv, men höger är nästan omöjlig. Eftersom jag har protesen där så kan jag inte hålla honom på volten lika lätt och eftersom min tygel är speciell så blir det svårt att hålla kvar honom på volten också. Men med hjälp at Åsa då hon pushade på lite med spö och lite annat så gick det ändå helt okej.


I det stora hela så är jag ändå väldigt nöjd med lektionen. I slutet så hade han fått lite mer krut i benen och travade på väldigt bra så länge jag drev hehe. Fina fina brullepudding <3.

Av Elin - 21 november 2012 18:18


Ååh, jag är fortfarande helt överlycklig att jag blev godkänd på utvecklingspsykologin, helt jävla fantastiskt! Så sjukt dåligt jag har mått över den där jäkla kursen och så stressad jag har varit över att jag inte skulle bli godkänd. Hade redan förberett mig på att inte få gå över till den tredje terminen efter nyår men nu ska jag fanimej klara av det!


Hela jag skakade och jag satt och grät i en kvart av lättnad när jag gick in på mondo och kollade. Jag tror fortfarande inte att det är sant, det känns nästan som att det är för bra för att vara sant...tänk om jag får ett mejl imorgon att dom har skrivit fel betyg till mig. Nä vafan, trams! klart jag blivit godkänd! Nu måste jag byta om inför stallet ikväll, hörse senare. Puss!


 


Av Elin - 21 november 2012 13:04


Heej alla fina! Måste sluta börja så, känns så enformigt haha. Än så länge så har dagen varit väldigt bra måste jag säga. Är sjukt trött dock, det blev bara 4 timmars sömn inatt eftersom jag har lyckats vända på dygnet dom senaste dagarna. Klockan ringde iallafall klockan sju i morse, vare sig jag ville eller inte.


Har suttit på föreläsning om retorik hela förmiddagen. Började den nya kursen idag och jag tror ärligt talat att detta blir den första kursen på hela terminen jag kommer bli godkänd direkt på. Jag vill ju gärna ut och föreläsa och jag tycker om att prata så är så sjuukt taggad på att bli en bra talare/föreläsare! Kommer bli såå kul, speciellt när jag har mina gamla vänner i samma klass. Har saknat dom faktiskt.


 


Jag och Vånkan tog samma tåg hem och hade ett riktigt deeptalk om allt och alla, var riktigt skönt att få prata av sig lite och få lite uppdateringar om vad som händer med våra gemensamma vänner. På ett sätt så saknar jag gymnasiegänget  men på ett annat sätt så skulle ajg nog inte vilja gå tillbaka dit igen. Vi måste helt enkelt acceptera att vi börjrar växa upp på riktigt och skapa oss ett eget liv, med eller utan varandra.


Ikväll är det ridning, första gången på några månader som jag faktiskt är taggad haha. Nu ska jag titta vidare på vänner, höres!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards