lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Elin - 24 november 2012 17:15


Heej igen vänner! Herre jesus vad ajg har varit trött idag och är fortfarande. Tänk att man kan bli så trött efter en timmes ridning...


Förutom att rida idag så åkte familjen till farfar efter lunch för att fika och så han skulle få lite sällskap, på vägen svänfde vi förbi Hööks för att jag skulle byta ett par ridbyxor och mamma skulle lämna tillbaka en mössa. Hittade även en liten rolig julklapp till pappa på en inredningsaffär som mamma ska svänga förbi nästa vecka och köpa (glömde pegarna hemma hehe).Vi stannade väl hos farfar i en och en halv timme och pratade om julen och resor mm, altid lika mysigt att ses.


Innan vi åkte hem så gick vi in till väsby centrum och handlade middag, det blir en spontanmiddag med familjen A ikväll och dom ringer väl på dörren om en halvtime eller så.


Ska byta om nu hade jag tänkt och kanske det blir en liten powernap oxå. Vi höres imorgon, tror inte att ajg tittar in här mer ikväll. Puss på er!

Av Elin - 24 november 2012 12:09


Hemma från stallet, nyduschad, magen full med mat och otroligt glad och nöjd över mig själv. Jag tror att jag är back on track efter den där jävla cancern och alla psykiska känslor med ridningen. Känns så himla underbart! Har hittat glädjen till ridningen och kämparglöden igen och är riktigt taggad till varje ridlektion. Allt tackvare världens bästa ridlärare!


Jag snoddde iallafall Brollisen idag, dock så blev det att han skulle gå tre gånger idag vilket ajg kan tycka är lite mycket men det hade inte spelat någon roll för det hade alla hästar gjort. Jag kände ingenting inför lektionen när jag kom in, varken taggad eller otaggad.


Han var riktigt seg och det kändes som att han hade klister under fötterna i början, knappt spöt reagerade han på. Vi red lite öppna och slutna, i öppna så är det lättare i vänster varv då jag kan komma åt bättre med skänklarna men det är oxå svårare för ajg kan inte hålla emot yttertygeln med lillfingret på samma sätt som i höger så han blir lätt lite förböjd. Men han är ändå så pass bra utbildad så det funkar ändå helt halt okej. I slutna så är det vänstervarvet som är svårast eftersom jag inte kommer åt med högerskänkeln, det märker man väldigt tydligt då han knappt flyttar sig alls. Men det gick ändå helt okej där med efter ett tag. Red ju på en volt i hörnen innan vi började med öppna eller slutna och det var till stor hjälp eftersom han då var med på noterna när vi väl red skolorna.


Galoppen gick fantastiskt bra idag, speciellt vänster. Nu får man ju tänka att ajg galopperade seriöst för första gången i Onsdags på min vanliga lektion så jag har väldigt mycket att jobba med där. I höger är det fortfarande väldigt svårt att galoppera, Åsa måste hjälpa mig nästan hela tiden då jag inte kan komma åt och trycka till med högerskänkeln lika mycket som med vänster och det gör att han springer in på mitten och saktar av till trav eller helst av allt (enligt honom) till skritt. Så Åsa måste var där med spöt nästintill hela tiden för att ajg ska kunna klara det. I vänster så var han lite bråkig i början men efter ett tag när jag hade tjafsat med honom så galopperade han som tåget och jag RED verkligen hela tiden.


I slutet så red vi lite skolor igen och det gick helt okej, han hade piggnat till lite och hade mera krut i traven än tidigare och han kändes inte alls lika stretig som i början.


Är riktigt nöjd med dagens lekton. Trots att ajg inte klarar av galoppen helt själv så är jag så otroligt glad att ajg får så pass mycket hjälp av Åsa fast jag rider med typ 9 andra tjejer i gruppen. Nu är ajg verkligen back on trav och jag ska verkligen försöka att förbättre galoppen varje vecka och inte mesrida hela tiden. Han går ju inte i så höga grupper längre så han galopperar inte mycket alls om dagarna och har blivit väldigt lat och bekväm av sig. Det gör att ajg får jobba mer, men jag är beredd på att försöka öva upp mig och honom så jag så småningom kan galoppera bra helt utan Åsas hjälp. Jag är taggad!



Av Elin - 24 november 2012 08:57


 

Haha fan vilken fail bild...


Jag är uppe, snart redo att åka till stallet för att rida. Jag förstår inte hur jag orkade rida två gånger i veckan för några år sedan. Har ju fortfarande ont i kroppen efter Onsdagens ridlektion. Är totalt opeppad, hade jag sovit bättre inatt så hade jag varit lite mer taggad säkert men nej, det där med att sova verkar min kropp/hjärna tycka är överskattat. Egentligen så älskar jag att gå upp tidigt för att få rida, börja dagen på bästa sätt lixom. Jag är nog lite taggad ändå, hoppas jag får Brullepuddingen bara :D. Återkommer.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards