lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 mars 2018

Av Elin - 13 mars 2018 21:00



God kväll på er kompisar! Nu kommer det ett inlägg med lite bilder på hur mina kvällar har sett ut de senaste tre dagarna.


Jag har ju skrivit lite om det tidigare, men jag håller ju på att rusta upp fyra stolar som jag köpte för några veckor sedan. Mamma har hjälpt till jättemycket och har varit till stor hjälp verkligen! I söndags så slipade vi alla stolsben inför sprayningen som skulle göras. Det gjorde vi hemma hos mina föräldrar i garaget, smidigt det där haha.


 

Igår kväll så satte vi igång med att spraya alla stolsben i guld, första sprayen blev inte alls som jag tänkt mig, så vi åkte en snabbis till Biltema för att köpa ny färg som blev mycket bättre! Det tog lite längre tid att fixa än vi först trott, men redan då så fick man en tydligare känsla av att det skulle bli sjukt snyggt!

 

Ikväll så blev det lite spontant då mamma egentligen skulle ha tränat, men det blev inställt, istället så kom hon hit med alla stolar och så har vi skruvat ihop dem och fixat lite. Resultatet blev verkligen så himla snyggt!

 

En före och efterbild får ni vänta lite på då jag vill fota i dagsljus. Jag är iallafall jättenöjd och börjar redan att kika efter ett nytt matbord då det jag har egentligen inte är menat som just matbord hehe, men det kommer när det kommer helt enkelt. Nu ska jag nog gå och sova tror jag, natti natti!

Av Elin - 13 mars 2018 14:50


God eftermiddag mina vänner, idag kom jag hem som planerat iallafall, så det var skönt haha!

 

Alltså ursch vilket väder vi har idag! Imorse blev jag dyngsur och ville hänga in hela mig i torkskåpet efter bara 10 minuters promenad. Jag började min arbetsdag med att gå till en av våra grannförskolor i enheten. Jag som förskollärare är en av utvecklingspedagogerna och meningen med det är att jag ska komma in i ett annat arbetslag och reflektera med dem över deras verksamhet, allt för att det oftast är skönt att någon med andra glasögon kommer in och inspirerar. Vi höll på i 2,5 timmar och kände att vi kunde sitta like länge till, men tyvärr finns ju inte den tiden haha. Väldigt kul iallafall var det!


Kom tillbaka till min förskola till lunch ungefär och sedan dess så har dagen bara flutit på, på eftermiddagen hade vi bamsegympa med några barn och sedan slutade jag haha.


Nu sitter jag med min vanliga kopp kaffe och skriver till er, min lägenhet ser ut som ett bombnedslag då jag haft rörmockare på plats under dagen. Men först av allt så ska jag ringa några samtal till mitt försäkringsbolag och lite annat. Återkommer med ett inlägg om hur igår kväll gick! :)



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards