lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Elin - 10 november 2010 22:11


Var jättepeppad för lektion idag med tanke på hur bra det hade gått igår. Var väldigt trött men när ajg väl hoppade upp på Jissa så blev jag piggare :P.


Vi började med lite halter vid varje bokstav och hon var väääldigt seg i början, lyssnade inte alls på skänkeln och var allmänt loj. När vi började arbeta mera i skritten med att öka och minska så började väl hon lyssna lite bättre men ville gärna ta ner huvudet. 


Joggade igång i trav och hon drog bara upp huvudet så efter ett tag så tog jag på gummisnodden, fixade spöt och tog av mig jackan. Allt blev helt annorlunda då. Det gick så mycket lättare och jag kunde mer koncentrera mig på att hon skulle gå frammåt med energi. Vi red i lite ökad och minskad trav och det gick bra, hon lyssnade väldigt fint, det jag behövde tänka på var att inte överställa utan att hålla mitt handtag rakt sen jobba mera med benen.


Sedan så satte vi igång med galopp, det blev lite stökigt med tanke på att vi hade 2 pigga hästar och dom triggade igång nästan alla i galoppen så det blev väldigt stökigt. Jag har tur som rider en sån lugn häst och inte riktigt hänger på dom andra så Jissa skötte sig strålande när dom andra höll på att hoppa runt på volten ;) *stolt*. När dom andra hade fått lite mera kontroll så började vi att jobba lite i galopp. Vi fattade från skritt och i början så blev det lite för mycket trav innan hon kom i galopp men efter ett tag då jag tänkte på att göra halvhalt och att hon inte skulle dra iväg och öka traven när dom andra fattade galopp så blev det en hel del fina fattningar. Det jag behöver öva på ar att titta framåt och att sitta på rumpan i galoppen och inte spänna mig så mycket.


I slutet så satte jag mig ner när vi red serpentiner och det gick hur bra som helst! Bra energi i traven och när jag drev och satt emot så gick det klockrent! Jag tappade bara lite fart i styrningen på serpentinerna men Å sa att det är sånt som händer så jag antar att det kommer lite med tiden ;). Nackdelen med att jag sitter ner är att dels så åker fötterna i stigbyglarna lite hur som helst, kan inte riktigt hålla kvar dom i samma ställning hela tiden och att jag spänner nacken så mycket. Vet inte riktigt varför men jag ska försöka bättra mig på det ;). Gick iallafall klockrent i slutet!! :D:D.


Ja, som ni märker så har jag en heel del saker att öva på men jag är positiv och jag tror att det kommer bli skitbra när jag väl har hittat alla knappar och när jag får bättre kroppskontroll haha. Imorgon är det ännu en lektion på finaJissapissa, hoppas det går lika bra då med :D.


Lyckopiller <3

Av Elin - 10 november 2010 11:23


Har varit på vårdcentralen under förmiddagen för mamma och pappa ville att jag skulle kolla upp min förskylning som har varit igång sedan augusti. Fick ta blodprov som jag tycker är väldigt obehagligt. Men allt gick bra, det var tydligen bara en långvarig förskylning...ska få kortision som hjälper mot min täppta näsa....mamma kom precis på att jag inte tål det heller...haha smart! Aja, vi får hoppas att jag skipper spy som en räv denna gång :P. Har jääääätteont i min arm nu!!! 


Sitter och lyssnar på julmusik nu haha. Åååå vill ha jul!!


Tänkte åka till Vällingby en snabbis oxå för att köpa Sarah Dawn Finers nya skiva som är ute i butig nu :D.


Näää, nuska ajg fortsätta tröstäta chocklad :D.


Vi hörs


Lyckopiller <3

Av Elin - 10 november 2010 00:45


Klockan är miss i nassen och jag kan inte sova! :( Jag hatar att vara själv, jag tänker för mycket då.


Dags att stänga av musiken och släcka lampan kanske ;).


Gonatt 


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards