lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Elin - 18 november 2010 22:15

Red min fina hest idag igen! Var grymt taggad! :D.


Började med liteskritt, hon var väldigt seg i början och vill helst stå stilla, men efter ett tag när jag hade varit på lite med skänklarna så blev det lite bättre.


Efter det så travade vi och på långsidorna skulle vi rida lite innanför fyrkantspåret och försöka rida rakt hela vägen. Redan från början så red jag på mycket och det kändes ganska bra faktiskt. Ibland blev det lite vingligt och tappade farten lite men när jag väl hade fått igång henne så gick dt bra.


Efter det i båda varven så samlades vi på tre volter och skulle öva på att fatta galopp från skritt. Det gick inte alls för mig! Trots att jag försökte vara på hela tiden så skrittade hon hur segt som helst och det gick inte att fatta galopp då. Ibland så fattade jag från trav och ibland från skritt, men galoppen var seg och inte alls bra! Usch och fy! Kändes ungefär som om jag bara snurrade runt på mitten! Vilket jag gjorde. Efter det så fortsatte  vi att galoppera på fyrkantspåret och då gick det väl bättre, såklart haha. 


Bytte varv och gjorde samma sak i vänster, då var jag i mittenvolten där A var och hon kunde hjälpa mig...det funkade inte alls i vänstervarvet heller och skritten var katastrof!! Kändes verkligen som om jag förstörde för alla på den volten :(. Men efter ett tag när jag hade blivigt mer bestämd och A var på mig hela tiden så gick det väl någon gång. Sen fortsatte vi i galopp på fyrkantspåret, då gick det bättre där oxå....tills vi skulle vända snett igenom! Sessan galopperade framför mig och helt plötsligt så brallar hon ur och börjar dra med H och hålla på, Jissa tänker säkert snabbt att hon hänger på (eller så blev hon rädd :P) så hon börjar oxå dra varpå jag på något konstigt vänster hamnar framför sadeln men i fältsitts typ och lite åt vänster. Jag hann tänka mycket där...tyyyp att jag kommer trilla av. MEN jag lyckades få stopp på henne och sätta mig tillrätta då E ramlar av istället. Hon vilade lite för hon gjorde sig lite illa, A fångade hästen och vi fortsatte fast i TRAV haha. 


I traven så gick det såå gryymt bra! Satt ner (nu när Å tjatar på mig att göra det) och det gick jättebra! Det som jag har lite svårt för är stödet i stigbyglarna, men jag hoppas att det blir bättre, ser bara så klumpig ut tycker ajg :(. Men traven var jättebra, jämn, fin och taktmässig. Allt kändes verkligen så lätt haha. Grymt nöjd i slutet iallafall!


Lyckopiller <3 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards