lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Elin - 16 november 2010 23:17


Jag älskar min säng tihi:D


  


Gonatt 


Lyckopiller <3

Av Elin - 16 november 2010 21:57


Det är otroligt svårt och jobbigt!


Tur att jag har världens bästa och sötaste Jissa som jag kan gråta hos ibland <3


   Tack hjärtat för att du stöttar mig <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 16 november 2010 17:16


Red den andra och sista privatlektionen för Å idag på världens bästa Jissa <3. Det gick ok, inte lika bra som sist men jag är absolut nöjd.


Tog än jättekort promenad ute då vi båda frös haha så vi gick in och skrittade lite inne istället :P. Efter ett tag så började jag med lite halter och igångsättningar och lilla madame var väldigt loj....nej, jag ångade mig. Det var nog jag som var mer loj haha. Det gick väldigt trögt att få igång henne trots spö i handen så det slutade med att Å fick stå och hålla i ett spö och jaga igång henne mer :P. Men efter ett tag änr jag blev lite mera på och bestämd så blev det bättre och jag övergick till trav, gjorde skrittövergångar och då var hon väl lite mera vaken men långt ifrån bra, sedan övade jag på halvhalter som jag absolut behövde träna på! Det är så lätt att glömma bort dom men när man väl tänker på att göra dom så märker man hur mycket dom hjälper!


Efter ett tag när jag hade ökat och minskat traven och fått igång henne mera så la vi in en liten paus och sedan var det dags att börja jobba lite mera. Jag gjorde ett par fattningar på volten i båda varven från skritt (är mycket lättare på något vis tycker jag) i början så tog hon inte skänkeln så bra och det blev lite för mycket trav innan. Men när jag hade gjort halvhalt och började om från början så gick det kanoners! Det jag behövde tänka extra mycket på var takten, sitta ner i sadeln och kolla lite utåt. 


När jag hade gjort det så började skulle jag rida 3 serpentiner på långsidan i galopp. I vänster så var fattningarna jättebra, och jag lyckades hålla henne i rätt galopp hela tiden, men jag jobbade inte hela vägen fram så det blev något tidiga avsaktningar men efter några gånger så red jag verkligen hela vägen och då gick det bättre. I Höger så hade jag ju redan "lärt" mig att jag skulle rida hela vägen så då blev det bättre, hon ökade lite då och då på mittenbågen men det kändes inte som om det gjorde så mycket, hon behöll samma galopp hela vägen iallafall och det var ju det som var viktigast.


När jag hade kommit ett par gånger åt båda hållen så blev det ännu en liten skrittpaus och efter det så skulle jag göra den svåra delen med att rida på vanliga serpentiner i förvänd galopp. I vänster dom första gångerna så gick det klockrent! Jättefina vägar, tempot var samma hela tiden och jag red in i traven oxå. I höger så gick det bra oxå, det var lite svårt med takten i högerskänkeln men jag lyckades hålla igång i rätt galopp hela vägen. Sen skulle jag göra några gånger till i vänster och då hade jag tappat allt haha. Det gick inte att svänga och inte att bibehålla galoppen i mittenbågen. Jag tappade drivningen och hon bröt av några gånger och sen när jag väl höll igång i rätt galopp så kunde hann jag inte med att styra. Så bara för att hon skulle förstå att hon inte skulle bryta av eller något så red jag bara en halv båge så i mittenbågen fortsatte jag på fyrkantspåret. Första gången så bytte hon galopp och när jag kom den andra gången så gick det klockrent! Både jag och Å blev glada hahaha.


I slutet så travade jag av henne några varv och red lite tempoväxlingar, då gick hon som klockan! Vilken trav hon hade! :D.


I det stora hela så är jag nöjd med den här lektionen, trots att både jag och Jissa var lite sega i början och jag väldigt trött i slutet så gick det bra! Det jag behöver öva MEST på är att vrida om skänkeln och titta frammåt. Sen är det lite småsaker som att våga rida på mer, sitta mera i traven mm men jag kommer dit. En sak i taget! Nu känner jag iallafall att jag börjar lära känna Jissa mer. Hoppas på många lärorika år på hennes rygg i både hoppning och dressyr, hon kan det vet jag så nu är det bara upp till mig! Jag är taggad till tusen!! :D


     

<3


Lyckopiller <3




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards