lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Elin - 17 november 2010 22:48

Här kommer en bild på det jag fick idag ;).


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 17 november 2010 21:21

Det gick jättebra på Jissa idag, såå nöjd!

Var jättetrött innan jag skulle rida så jag blev lite fundersam hur lektionen skulle sluta, men det gick som sagt jättebra trots att vi var supermånga och typ alla stallets jobbiga hästar gick med :P.


Vi började med att skritta igång dom lite och då var hon väldigt seg, lyssnade inte för femöre. Sen när vi började med lite halter vid bokstäverna så blev hon lite snabbare och lyssnade bättre. Sen travade vi lite, men eftersom det var jobbiga hästar med så fick vi trava på volterna och sedan rida rätt igenom volten över tre bommar. Eftersom det var mycket hästar och en snäv sväng så tappade jag lite (läs mycket) bjudning så ibland stannade hon mitt i, fy skäms Elin! ;). Men efter ett tag när vi hade gjort det ett par gånger så fick jag igång henne lite mera. 


Efter det så travade vi vidare på volten som vanligt, jag tänkte mycket på att hålla en jämn och bra takt, rida på frammåt och titta rakt fram. Det gick väldigt bra måste jag faktiskt säga! Efter det så fattade vi högergalopp på volterna och det gick hur bra som helst! Tappade henne lite och hon stretade emot lite då och då men det blev en lugn, jämn och fin galopp och hon bröt inte av en ända gång! *stolt* jag tempoväxlade mycket i galoppen för att få henne att lyssna mera på mig och inte bara springa framåt.


Sedan fattade vi vänstergalopp, det gick inte fullt så bra. Tappade takten lite ibland och då bröt hon av, men jag fattade bara igen så det var inte så farligt :p. Jobbade lite mera i trav på volterna och sedan på fyrkantspåret och då gick det såå himla klockrent!


Å lät väldigt glad när jag berättade att jag hade träningsvärk i magen från igår haha hon sa att det är för att ajg verkligen RIDER på riktigt nu och det märks, för både Jissa och jag är ungefär lika svettiga när vi har jobbat klart haha.


Jag tycker att det är dags för klubbtävling snart!! Vill tävla! Haha är såå sjukt sugen nu när det går så bra! :D:D.


Lyckopiller <3



Av Elin - 17 november 2010 20:20

Heeeeeeeej!


Nu sitter jag och äter min middag och för att varva ner lite.


Harry Potter var superbra! Humor, spänning och kärlek :P. Sketabra!


Efter bion gick jag ner till tuben, åkte til fridhemsplan sedan mötte jag R där, vi åkte tillsammans till hässelby gård och sedan till stallet för att jobba :P.


Ridningen gick skitbra! Är såå nöjd! Mer om lektionen kommer senare.


Hemma låg en skiva ocj två dvder som jag ska titta och lyssna på under morgondagen :D


Nu ska jag äta upp sedan duscha.


Lyckopiller <3

Av Elin - 17 november 2010 09:47


Har fullt upp hela dagen idag! Ska börja göra iordning mig sen ska jag knalla ner till J därefter hämtaa ut biljetter till Helen Sjöholms konsert den 6 febsuari!:D Har jag berättat det? Tror inte det va? JAG SKA PÅ HELEN SJÖHOLMS KONSERT DEN 6 FEBRUARI! :D:D nu vet ni. Sen ska vi åka till Sergelbion och möta upp några andra för att kolla på Harry Potter :D.


Direkt efter det så åker jag till stallet och jobbar-har förresten fått lönen från förra månaden som jag inte trodde jag fått. Det passade väldigt bra med tanke på att jag var pank innan det :P. Ska rida ikväll oxå! På Jissa


När jag kommer hem ikväll så kommer jag förmodligen ha massor av paket från CDON och bengans liggande i min säng för vet ni vad?


Helen Sjöholms skiva släpps idag-ska få den hemskickad idag med autugraf!

Carolas Dalhalla-dvd släpps oxå idag! Får den oxå hemskickad idag med autograf!

Sen så tror jag att Celine Dions dvd kommer hem idag oxå-dock utan autograf :( men ändå :D.


Sååååååå jaaa, det händer mycket idag! :D


Nu måste jag gå och borsta håret! Hörs ikväll när jag kommer hem.


Lyckopiller

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards