lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 november 2016

...

Av Elin - 11 november 2016 15:03


Vissa dagar är tuffare än andra. Försäkringskassan, mediciner, sjukskrivningar, läkartider, blanketter. När man efter mycket om och men försöker att ta hjälp så är det som att man får börja om från början. Varje gång.


Ännu ett fall.


Ännu ett misslyckande.




Hur många gånger måste man behöva bli påmind och känna sig svag? Hur mycket tror de att man klarar av? Bryt ihop och kom igen säger man ju och det är precis vad jag tänker att göra. Låser in mig i lägenheten för resten av dagen och tycker synd om mig själv. För just nu så vill jag inte orka. Jag vill inte vara den tjejen som alltid tänker att det kommer att ordna sig.


Det är okej att känna. Det är okej att känna. Det är okej att känna.



Av Elin - 11 november 2016 11:03


När man går runt med ständig smärta så är det mycket annat som också påverkas i kroppen. En av de grejerna är minnet. Mitt minne har blivit så otroligt mycket sämre på senaste tiden och jag blir verkligen tokig på det! Trots att jag vet varför det är så här och att det är fullt normalt så blir jag så otroligt frustrerad och ledsen på samma gång. I min lägenhet så finns det pennor ungefär överallt, det finns post-it lappar på dörrar, skåp och elektronik bland annat och jag försöker ha papper som jag kan skriva på lite här och var, eller så tar jag telefonen och skriver ned. Det kan vara allt ifrån att jag mitt i matlagningen kommer på något som jag måste googla upp till att jag inte ska glömma att jag ska ta min medicin då jag tidigare tryckt av alarmet, eller helt enkelt att jag ska gå på toaletten efter maten (annars så glömmer jag det och kommer på det några timmar senare då jag blir akut kissnödig!)


I värsta fall så kan jag ju då också tappa bort lapparna och inte minnas var jag lagt dem. Det gäller även att jag glömmer var jag lagt bland annat telefonen, mitt pass och min arm(!?) och andra nödvändiga saker som jag ska ha när jag går hemifrån, då slutar det oftast med att min lägenhet ser ut som ett bombnedslag då jag vänt väskor/jackor/kläder och sådant ut och in och upp och ned innan jag sedan stänger dörren i panik och går hemifrån, ibland med det jag letade efter och ibland så har jag inte hunnit hitta det jag skulle ha. Det är sjukt jobbigt och ibland läskigt att mitt minne är så dåligt, frågar någon mig vad jag gjorde dagen innan så måste jag oftast tänka till i någon minut, eller när jag ska försöka komma ihåg vad någon har sagt till mig några minuter innan. Allt detta gör det ju också svårare då det känns som att jag ständigt går omkring med tanken att jag har glömt något.

Vad vore livet utan post-it lappar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards