lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 november 2016

...

Av Elin - 24 november 2016 22:38


Den här tiden är värst och det gör så ont i mig fortfarande att det inte är som förr. Jag försöker tänka på vad du sa till mig den lördagen när vi satt mittemot varandra med varsin kopp te i handen. Den kvällen när vi lite senare skildes åt och du gav mig ett sista råd för dagen. Jag lovade att försöka. Men det känns som att jag har svikit dig, för jag vet hur jävla rätt du har.


Hur kunde det bli så här...


Av Elin - 24 november 2016 20:22


Det lär säkert komma upp en tomte till eller så, time will tell haha. Temat för i år är rött och guld, som ni säkert kommer att märka. Ber om ursäkt i förväg för att några bilder har lite knasigt fokus.


   







Av Elin - 24 november 2016 15:12


Yes, nu är jag tillbaka i verkligheten igen! Denna vecka på jobbet har blivit kort och det kändes konstigt att dyka upp på en torsdag full med energi haha. Men då får man väl hoppas att jag kunde bidra med lite energi till mina kollegor iallafall. Började en timme senare idag så jag kunde vara med på reflektionen i arbetslaget. Det kändes som att vi hade sjukt mycket saker att prata om och vi hade nog egentligen behövt en timme till, men tycker ändå att vi alla gick därifrån ganska så nöjda med våra planer om framtiden. Det är sjukt kul att vara tillbaka på jobbet och jag önskar nästan att jag kunde få arbeta heltid igen då det känns som att jag missar så otroligt mycket om dagarna. Men jag inser också att jag måste ta det lugnt så här i början.

Haha, måste få dela med mig av en konversation mellan mig och mina kollegor om julpyssel.

Kollega: Denna var ju rolig och enkel.
Jag: Absolut!
Kollega till annan kollega: Men kan inte du kolla om du har pinnar hemma?
Jag: Eller så äter vi bara sjukt mycket glass över helgen! Den idéen röstar jag på!!

 

Vem säger nej till glass liksom!? :D

 

Nu ska jag titta vidare på Glee, ciao!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards