lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 november 2016

Av Elin - 8 november 2016 20:30


Under veckan så har jag sakta men säkert börjat tvätta många av mina kuddfodral, dels för att många av dem kommer från balkongen och är väldigt skitiga, men också för att få byta ut och ”piffa” till hemmet med lite nytt. Tänk att det är så kul att göra nytt och uppdatera hemmet med lite andra textilier. Vad passar då bättre än att slänga in lite mera guld?! Valde ju guldtema på min födelsedagsfest av en anledning-att jag även kan använda det mesta efteråt också! Det gäller att vara taktisk hehe.


Min soffa såg ut så här innan jag började piffa


och nu ser den ut så här:

Av Elin - 8 november 2016 16:10


Hej på er. Idag har jag haft sjukt svårt att komma ihåg vilken dag det är. Tror hela tiden att det är onsdag, men efter några sekunders mer betänketid så minns jag att det är tisdag. Vet inte om det är för att jag har så himla mycket i huvudet på en gång. Är det inte det ena så är det det andra liksom, plus att jag har mycket mera ont i kroppen denna vecka än förra, så går runt och oroar mig över det också. Än så länge så går det ändå hyfsat bra på jobbet tycker jag, trots smärtan men längtar redan till helgen så jag får vila lite. Det tär liksom på både kropp och själ att ha det så här känner jag. Idag har det varit en virrig dag på jobbet, konstiga telefonsamtal som orsakat mycket frustration på oss i personalen men det känns ändå som att jag har fått lite gjort. Jobbade över lite idag också bara för att jag blir så less på att saker aldrig blir klart när jag jobbar, så satt kvar och gjorde klart det jag börjat på och sedan åkte jag hem!

Hej då jobbet!


Gick en sväng i centrum här i Vällingby innan jag gick upp till lägenheten. Behövde köpa lite saker för att slutföra det jag började med igår, tvättar och ordnar lite bland alla mina kuddfodral jag har, så tråkigt att hela tiden ha samma så nu har jag ändrat det. Bilder får ni senare. Började iallafall allt med att ta en fika och läsa förskoletidningen innan jag satte igång, tisdagsmys!

Ser inte så tokigt ut va? :)


Nu ska jag fortsätta titta på Unga föräldrar, sedan ska jag försöka sätta mig med lite styrelsearbete!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards