lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 november 2016

Av Elin - 7 november 2016 21:17


Hej på er mina vänner. Har precis landat på hemmaplan efter ett givande planeringsmöte med bästa DUS-gänet! Vissa dagar så orkar man inte alls med att vara så engagerad, medan andra dagar så älskar man det. Ikväll var ett sånt där bra och roligt engagemang. Om bara några veckor så ska vi ha en ny stor och intressant aktivitet här i Stockholmsdistriktet för våra unga ridsportare. Unga ridsportare mot näthat. Det bjuds på föreläsning, workshop och massa fika och mat. Jag är så pepp inför denna aktivitet och jag hoppas verkligen att det kommer att ramla in massa fler anmälningar under vecka! Har inte riktigt sett dagen framför mig tidigare då upplägget kändes ganska så oklart. Men efter kvällens planeringsmöte så ser jag allt klart igen! Det ska bli så himla kul detta, trots att vi kommer att beröra tunga men otroligt viktiga frågor under dagen. Sedan att få spendera kvällen tillsammans med vänner som man blir glad av är ju ett stort stort plus också! Nu ska jag plocka lite här i köket, hejsvejs!


Av Elin - 7 november 2016 16:28


Hej på er. Passar på att slänga in ett inlägg här när jag ligger här i soffan under filten och sjunger med i lovsånger på högsta volym. Måndag igen och nu i barngrupp. Jobbade mina fyra timmar på småbarnsavdelningen och plötsligt så minns jag varför jag valde detta yrke. Jag känner att jag inte är någon bra pedagog med större barn, men efter bara några minuter med små barn så blev allt så självklart, började använda tecken som stöd helt reflektmässigt och kände att jag hörde hemma där bland småbarnen. Så härligt att få en liten reminder ibland. Finns så mycket som jag skulle vilja sätta igång och jobba med på denna avdelning! Åkte hemåt efter jobbet och passade på att gå runt lite i affärer för att handla inför lördag och även en kladdkaka då det är kladdkakans dag idag, jippi! Coop hade ett erbjudande till mig att köpa en kladdkaka för endast 1(!!!) krona! Kom hem för ett tag sedan och har tryckt i mig hela kladdkakan och ska snrt börja röra mig mot Solna för ett möte.


Haha vadå guldfest på lördag!? ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards