lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 december 2014

Av Elin - 2 december 2014 21:13


Idag blev jag så himla glad när jag kom till stallet och fick se vem jag skulle rida. Efter torsdagens lektion på Billy så ville jag verkligen rida någon annan för att inte fastna i det negativa för länge. Blev överlycklig när jag fick sitta på min fina gamla kompis Jissa ikväll! Jag var skötare på henne för ett antal år sedan och har varken ridit eller hälsat på henne på flera år förs nu de senaste ridlektionerna för Åsa, men det är som att vi träffades igår. Hon är verkligen helmysig, när jag kom in till henne idag så böjde hon direkt ned huvudet i min famn för att bli kliad i pannan och vid öronen. Älskade häst, har verkligen saknat henne känner jag.


Åter till lektionen. Jag fick inte samma känsla som för två veckor sedan som jag red henne, men jag är absolut nöjd. Trots att hon inte har gått så mycket sedan i torsdags då hon var sjuk så tyckte jag att hon var ganska seg i början. Vi red ite självständigt i både skritt och trav i båda varven i början. Jag jobbade mycket med tempoväxlingar i trav för att få igång henne lite. Tyckte att hon ökade och minskade traven bra, men så fort som jag slutade driva så segade hon ihop igen och började kasta med huvudet. Trots att hon är välutbildad så kan man verkligen inte åka häst på henne vilket är väldigt lärorikt.


Efter en skrittpaus så kom vi på voltena och jobbade med att minska volterna för att sedan i skritt flytta ut dem på voltspåret igen och sedan fatta galopp. Fortfarande så tyckte jag att jag inte fick igång henne riktigt som jag ville. Galoppen gick bra, första galoppen så var hon lite seg men efter några varv så tytckte jag att jag fick igång henne och jag kunde börja koncentrera mig på formen istället. I slutet så är jag väldgit nöjd med att hon bara ville bli lägre och lägre, dock så fattades det fortfarande lite fart emellanåt. Men, jag är ändå nöjd med kvällens lektion ändå trots att jag hade önskat att det var lite mer eld i baken på henne. Dock så kände jag mig väldigt vinglig och obalanserad på hästryggen på grund av min nya fot som är lite för mjuk. Men jag hoppas på att det bara är en vana! Känner mig iallafall glad och nöjd att jag orkade ta mig till stallet och rida lektion!


En något suddig bild på stjärnan <3



Av Elin - 2 december 2014 16:28


God kväll på er vänner. Är så otroligt trött idag och har så otrolgit ont i hela kroppen, så jag är lite off. Igår och idag så har jag suttit hemma och skrivit examinationsarbete. Igår med Vånkan och Mia och idag med Vånkan. Har till på fredag på oss men jag blev klar redan idag. Känns otroligt skönt att ha några dagars ledighet trots att jag inte klarar av att sitta hemma och inte göra någonting. Men jag får passa på att ta ett besök till min kära VFU-förskola i veckan tror jag så har jag något att göra iallafall. Nu i skrivandets stund så sitter jag i soffan och slötittar lite på TV. Om några timmar ska jag bege mig till stallet för att rida, så himla typiskt att jag alltid mår sämst på tisdagar när jag rider! Får så dåligt samvete när jag inte orkar fullt ut. Men jag hoppas att jag blir lite piggare när jag väl kommit upp på hästryggen. Nä vänner, nu ska jag börja med maten så jag hinner äta lite innan stallet. Kram på er så återkommer jag ikväll när jag kommer hem!

 




.

Av Elin - 2 december 2014 00:30


Just nu vill jag bara komma bort. Bort från Sverige. Bort från alla krav och all ångest. Jag vill kunna andas. Kunna sova. Läka i både kropp och själ. Vara starkare. Håll ut Elin, 14 dagar kvar till USA.


   

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards