lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 december 2014

Av Elin - 10 december 2014 21:38


Hej på er vänner. Har typ ångest över att denna dag snart är slut. Helt sjukt att jag om exakt en vecka sitter på flygplanet på väg till USA. Idag har jag kämpat på med min huvudvärk men valt att inte ta några ipren. Det räcker med två dagars dosering känner jag haha. Åkte till stallet idag vid 14 för att hjälpa till med vår FU-lektion. Egentligen så behövde jag inte vara där alls men när jag väl var där så visade det sig att det någ var rätt så bra att ha en extraperson som sprang mellan ridhuset och stallet haha. Passade såklart också på att hänga lite med  Jissa, det är så himla mysigt att bara stå i boxen och med henne med huvudet på axeln. Hon har blivit så himla gosig sedan jag red henne sist! Jag hade sen planerat att jag skulle åka vidare till Hufvusta ridklubb för distriktmöte, men jag fick så himla ont i huvudet och min yrsel kom och gick ganska mycket så jag kände att jag inte riktigt orkade och litade på min kropp för att ta mig dit själv. Så jag avbokade och så stannade jag kvar i stallet för att titta på en ridlektion och sedan bli upphämtad av mamma. 


Av Elin - 10 december 2014 13:27


Hej på er vänner. Sitter just nu i köket och verkligen tvingar i mig maten jag har på tallriken. Är så less på att må illa och tvinga i sig mat. Vissa dagar så kan jag äta hur mycket som helst, men andra dagar måste jag tvinga i mig näring. Idag är ännu en ledig dag från skolan. Har skummat igenom nästan alla texter som jag har på datorn i kursen, men tycker att det står likadant i typ alla + att jag är sjukt omotiverad just nu. Jag har även tittat på musikhjälpen nästan hela tiden, hade egentligen velat vara där vid buren idag vid 12 då Helen Sjöholm och Peter Jöback var där, men hade ingen att åka med. Satt istället och grät hemma framför TVn när de sjöng. Om 30 minuter ungefär så ska jag åka till stallet, dels för att jag lovade att komma dit idag och för att hämta upp min mobilladdare som jag glömde hos Elin i måndags. Ska bli skönt att bara hänga i stallet, behöver annat att fokusera på för att inte bryta ihop hemma. Ta hand om er nu vänner, kram på er!

 


Snyggt med min tweet i rutan också ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards