lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 december 2014

Av Elin - 20 december 2014 06:27


Hejsan svejsan på er vänner. Denna dag har varit sjukt lång och både seg och intensiv på samma gång. Klockan stod på 6 imorse för att examinationen för kursen jag läser nu släpptes då. Tände lampan och tog fram datorn när jag vaknat motvilligt och öppnade upp examinationen. Jag fick panik! En sjukt svår tenta och redan efter två minuter så ville ajg kasta ut datorn genom hotellfönstret. Att den är svår kan jag tycka är ok, men det blir så himla jobbigt när jag msåte skriva den här, där man inte kan diskutera med sina vänner på samma sätt. Vid 08:30 så blev det iallafall frukost på donken för att ta en liten paus.


Efter lite dividerande fram och tillbaka så bestämde vi oss för att ta en sväng med bilen. Vi åkte ut från Las vegas och åt lunch på subway, sedan åkte vi runt lite och stannade tillslut vid en Harley-davidson butik och gick in dit för att kolla.


När vi kände oss nöjda där så åkte vi hemåt för att vila i några timmar. Jag passade på att skriva examination medans resten bara tog det lugnt. När vi parkerade bilen i garaget så fick jag syn på en liten skidbacke mitt i vegas, kunde inte låta bli att fota haha, ser till och med att det är en som åker.


Efter några timmar på hotellrummet så gjorde vi oss i ordning igen och gick ut för att äta middag. Till mig blev det pizza. Efter maten så tog vi en promenad åt andra hållet än igår på las vegas blv. Jag hade spanat runt lite vad jag ville titta på under dagen, men det första vi mötte när vi kom ut från hotellet var två söta minions. 


Vi gick längst gatan och kollade på alla ljus och allt sådant. Helt sjukt vilka kontraster Las vegas har. På dagtid är denna stad så sjukligt tråkig, men direkt när det börjar mörkna och man ser allt som lyser upp så ändrar man sig och tycker att allt är sjukt häftigt istället! Så planerar ni att åka hit någon gång så var här på kvällen och stanna inte för länge, för så magiskt är det inte. Kul att se vegas, men det ska inte vara för länge.


Det häftigaste vi fick beskåda ikväll var Las vegas häftiga vulkan. Först så såg vi den på ganska långt avstånd och med allt ljud och all eld så kändes det nästan som att det var någon sekt, nästan lite obehagligt haha. Men jag ville gärna se den på nära avstånd också så jag stod där och väntade och när jag var så pass nära så kändes det inte alls lika läskigt, utan snarare mäktigt! Tror att över hälften av mina bilder på kameran är från denna vulkan haha!


Kvällen avslutades med varsin ben and jerrysglass och en promenad mellan alla spelmaskiner på hotellet för att komma till hotellrummet. Nu ligger jag i sängen och skriver detta samtidigt som jag kollar lite på TV. Håller på att somna nu känner jag, så avslutar för idag och så återkommer jag imorgon om jag lyckas få wifi, då åker vi mot San Luis Bispo. Natti natti och godmorgon!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards