lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 december 2014

Av Elin - 26 december 2014 13:00


Juli.

Tisdagarna spenderades på skansen


Dagarna emellan spenderades ute på landet


  

Vi hade fantastiska dagar ute med massa fina människor


Vi åt glass i stora lass för att svalka oss


Lisa och jag var ute över en helg själva och hade det supernajs!


Vi i familjen åkte storskär med mormor och morfar


Strålande väder hade vi


Jag, mamma och pappa åkte på båtturer


Mamma och jag åkte till Fjäderholmarna för att njuta av Sarah Dawn Finer <3


Mitt egna allsångskit var alltid förberett till tisdagarna.


Firade pride på Allsången i stekande värme.


Augusti.

Bella och jag åkte till Eskilstuna för att fira 10 års vänskap




Men jag var hemma lagom till tisdagen och var tillbaka på skansen!


Varma dagar spenderades på bryggan ute på landet.


I mitten av månaden förberedes det party på allsångsfinalen


Sista bilden från Allsång på skansen 2014, grät en skvätt och taggade redan till 2015!


Ridsporten började sättas igång


Jag började ridterminen och mitt 16onde år på hästryggen på Royals rygg.


Opererades ännu en gång.


Mamma och jag var på inspelningen av Tack för musiken då Sarah Dawn Finer var gäst.


September.

Kom in i ett läsberoend


Pärldagarna sattes igång för terminen


Skolan likaså


Var nere i Malmö för en distriktkonferens med FU-kommittén.


Tillbringade tid på sjukhuset fortfarande


Elin och jag var på Jonas Gardells Mitt enda liv och vi båda blev kära i föreställningen!


Påbörjade min sista VFU som förskollärarstudent, sorgligt!

Av Elin - 26 december 2014 07:04


Hej på er vänner. Hoppas att ni har sovit gott och har börjat vakna till liv efter julmaten och allt som hör till ;). Själv har jag haft en fullspäckad dag med mycket stränder, nya och gamla intryck. Idag fick vi sova hur länge vi ville eftersom det har varit juldagen för oss, sov en timme längre än vanligt och sedan fick jag ångest så gick upp haha. Efter frukosten så åkte vi en biltur till San Diego för att utforska stränderna lite, eller det har bara varit 15 grader i skuggan idag så att bada och hänga på stranden har inte varit optimalt, men att åka sjövägen ned till San Diego och kolla på fina stränder and so on gick, så det gjorde vi. Först blev det ett stopp vid Coronado yatch club där det fanns massa båtar och annat.



Fanns egentligen inte så jättemycket att titta på mer än massa båtar som vi ändå inte fick titta närmre på. Vi tänkte hitta något att äta, men eftersom det är Christmasday så var allt stängt. Vi fortsatte sedan vidare och åkte över San Diego bay bridge, en fantastisk utsikt var det från bron!



När vi åkt över bron så kom vi till San diego Harbor, där körde vi bara igenom lite snabbt då vi kände att vi hade koll på det stället. Senaste gången vi var här i San diego för sju år sedan så tillbringade vi nästan en hel dag där. De har massa militärgrejer, hamnar mm, förra gången så mötte vi en stor parad, men denna gång var det lugnt och stilla.


Sedan åkte vi sjövägen och körde förbi massa fina stränder. Vi stannade till vid två av dem och den första var Point loma beach. Det blåste en anng kallt men det gjorde inget alls eftersom utsikten var spectacular, kolla bara!


Den andra stranden vi stannade till vid vad Ocean beach. De hade världens pir ut och vågorna var enorma! Vågade inte gå ut på piren då man skulle bli blöt + att det var en bit att gå från där vi stannade. Men otroligt häftigt att se. Tyvärr kanske man inte ser det riktigt tydligt på bilderna, men orkade inte klättra upp för de sandvallar som var på stranden haha.


När vi hade stannat där, ätit lunch på burger king och handlat lite mat så åkte vi hem till Escondido för att laga middag och umgås med Lotta och Robert den sista kvällen innan vi åker vidare. Vi kom också hem lagom till solnedgången.


Nu sitter jag i sängen som vanlgit och skriver till er. Är trött men inte lika trött som de senaste dagarna, undrar om det beror på att jag sov en timme längre än normalt hehe. Nu ikväll har vi iallafall umgåtts med Lotta och Robert, sista kvällen tillsammans då vi åker vidare imorgon till Los angeles där vår hyrda lägenhet är. Nu är det dags att ta en dejt med kuddarna, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards