lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Elin - 8 december 2014 21:51


Hej på er snyggingar. Sitter just nu i soffan efter en lång dag med alla möjliga känslor. Dagen började kanske inte på det bästa sättet, men avslutades hemma hos en familj som betyder väldigt mycket för mig när jag behöver massa goda skratt. Dagen är inte ens slut än heller och alldeles strax ska jag gå in på mitt rum och kolla på musikhjälpen som börjar idag. Kanske gör detta att jag kan somna lycklig och vakna upp imorgon och ha en bra känsla i kroppen som jag inte haft idag.


Dagen började med att jag slog huvuet i handfatet inne på min toa, jag vet att det låter roligt men det var inte så kul haha. Ont som in i tusan gjorde det och jag har knarkat ipren hela dagen på grund av det. Dagen fortsatte med ytterligare ett mentalbreakdown och sedan åkte jag till skolan för det första seminariet på den nya kursen. Oturen fortsatte väl där, fick reda på att jag kommer behöva spendera mina första dagar  USA med att skriva en examination. Tydligen så är det en hemlig examination som inte kommer släppas förs på fredag nästa vecka så det är bra att gilla läget och skriva ändå, men just där och då så ville ajg bara skrika och gråta. Bajs! Efter en timmes paus så hade vi även en föreläsning som var helt ok.

Konsten att överleva en föreläsning ;).


V slutade vid 16:30 och så åkte jag till Vällingby en sväng för att köpa middag på donken för att sedan fortsätta hem till Elin. Ungen äter knappt om man inte kommer med mat, så det var vad jag gjorde ;). Plus att jag gärna ville träffa henne och familjen innan jag åker till USA. Vi tittade på Dumma mej och bara umgicks. Som vanligt så går tiden så ruskigt fort när jag är hemma hos Elin, men tiden går fort när man har roligt ;). Är så tacksam över att jag har dem!

Måndagsmiddag.


Av Elin - 8 december 2014 13:30


I somras så hölls två Chess in consert-konserter i Dalhalla med bland annat Sarah Dawn Finer och Gunilla Backman, jag hade jättegärna velat gå dels för att Sarah Dawn Finer var med och dels för att det var Chess som jag älskar. Men tyvärr så blev det inte så. I torsdags så fick jag ett mejl från Blixten&co om att Chess in consert skulle ut på en liten miniturné i vår med turnéstart i Stockholm. Biljetterna släpptes i fredags, men som medlem så kunde jag förköpa biljetter redan dagen innan och självklart så gjorde jag ju det! Den 10 april på första parkett befinner jag mig alltså i Globen för att uppleva detta, åh vad jag längtar!

Av Elin - 8 december 2014 09:50


God morgon på er. Igår var jag så sjukt trött och redan vid 19 så ville jag gå och sova. Jag försökte hålla mig vaken, men vid 21 så gav jag upp. Jag gick och la mig med ångest, ilska, frustration, stress och lite feberkänsla i kroppen. Vid 8 vaknade jag i morse och kunde inte somna om. Jag vaknade med en känsla som jag inte har haft i kroppen sedan innan jag precis började min cellgiftsbehandling 2012. En känsla som inte riktigt går att beskriva men som påminner om hopplöshet och besvikelse.

 

Idag börjar jag en ny kurs. En kurs på två veckor och där allt är kaos. Har verkligen verkligen ledsnat på Stockholms universitet och när jag har tagit min examen och fått min legitimation så hoppas jag att jag aldrig mer slipper sätta min fot där mer! Tycker att de är så respektlösa och nästan elaka ibland, usch för det! Jag börjar iallafall vid 12 och slutar 17, en lång dag med andra ord. Efter det så hoppas jag att jag kan ta en sväng förbi Elin och hänga lite med henne. Nu vänner måste jag stoppa något i magen och försöka bli människa igen. Ha en bra dag, kram på er!

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards