lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Elin - 19 december 2014 11:00


De senaste åren så har jag varje advent lagt upp en resumé för året som har gått. Men eftersom vi åker bort i år så tänkte jag att jag skulle göra något annat. För att slippa minnas allt som hänt under året och bara skriva massa text så tänkte jag istället lägga upp en årsresumé i bilder, kanske blir det det nya sättet att sammanfatta åren hädanefter. Tänkte att jag tar tre månader i taget. Men vi börjar från början.


Januari.

Det nya året klingades in med dessa sköna människor!


Var ute och fikade/lunchade mycket med massa vänner


Läkarna trodde att cancern hade kommit tillbaka, hela karusellen drog igång igen.


Under vårterminen läste vi Språkkursen och vi skrev våran första B-uppsats. Mia, jag och Vånkan pluggade ständigt ihop hos varandra.


Självklart så red jag också de veckor jag ville och kunde....


Annars agerade jag ridinstruktör för Elin.


Februari.

Mellon började och jag var taggad!


Gick på massa utredningar då min vänsterhand hade börjat strejka


Kramades med Måns i Stinsen


Såg Frozen för första gången, den är lika bra nu som då!


Språkkursen fortsatte...


Jag var med i Eurohorsetidningen


Red Palette för sista gången.


Mars.

Mamma och jag åkte ned till Göteborg för att hälsa på gudmor och gå på Göteborgs horse show


Jag var i varenda eurohorsetidning på mässan, kändes konstigt.


Passade självklart på att gå på en av showerna också med Sophie.


Jag bytte namn till Emma och var med i tidningen Assistans


Jag och Elin var på Mellofinal och såg när Sanna Nielsen vann med hennes fantastiska låt Undo.


Plugget fortsatte som vanligt.


DUS hade årsmöte och jag blev kvar som ordförande i ett år till.


Jag, Sofi och Anna var på lakritsmässan.


  

Det började bli vår och jag spenderade dagarna med dessa brudar ute på min altan samtidigt som vi tentaskrev.

 

Red gjorde jag också litegrann, här i göteborg på Sophies häst.


Blev klar med Språkexaminationen! Lycka!

Av Elin - 19 december 2014 06:41


Hej på er. Oj vad denna dag har gått fort. Är seriöst helt slut efter alla intryck och upplevelser man har varit med om idag. Jäklar vad gott ajg sov i hotellsängen inatt för övrigt. Somnade som en klubbad säl nästan direkt när jag hade publicerat det förra inlägget och lagt ifrån mig datorn och sedan sov jag nästan hela natten. Men så vaknade ajg också vid 07:30 och kände mig riktigt utvilad. Så då var det bara att traska upp, eller låg kvar i sängen ett tag och inte förens vid typ 9 gick jag ned till frukosten. Några timmar senare så var det bara att styra kosan mot Las vegas.

 


 

Efter ett tags körande så stannade vi till på In and out burger för att äta lunch och kolla läget gällande hotell vid Vegas. Sjukt goda hamburgare var det! Sedan fortsatte vi mot en sjukt stor outlet för att shoppa lite. En sjukt stor outlet, det kändes som att gångarna aldrig tog slut varje gång man tyckte att man kommit till slutet haha. Jag kom hem med ett par converse, en kofta och en tekopp, bild på det får ni när jag kommit hem till Sverige igen.



Sedan var det bara att fortsätta mot vegas. Inte så jättelång körning, eller jag lyssnade på musik och läste Gabriel Forss bok så tänkte inte på att det var en bit att köra. Det gäller att sysselsätta sig själv hehe. Men sen eftermiddag när mörkret hade lagt sig så kom vi tillslut fram.


När vi hade checkat in på hotellet och kommit tillrätta i våra rum så gjorde vi oss i ordning för att gå ut och äta middag och ta en promenad. Åt på en kind of kinaresturang med urdålig service och inte så jättegod mat. Men vi var hungriga och orkade inte leta hur länge som helst på middagsställe.


Efter middagen så tog vi en promenad längst las vegas blv för att kolla på allt och jag stötte även på Olov från frost i folkmassan och kunde inte låta bli att kramas lite med honom hihi. Vi gick runt lite och kollade läget, jag hade sjukt ont i fötterna och har fortfarande men jag stod ut. Försökte iallafall.


Nu är vi tillbaka i våra hotellrum. Jag är dödstrött så ska faktiskt gå och sova när jag publicerat detta inlägg. Klockan står på 6 imorgon då jag måste upp och skriva hemtenta som publiceras då. Kul start på helgen, nej inte ett dugg! Nä vänner, ögonen går i kors. Kram på er!

 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards