lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Elin - 7 december 2014 18:19


Jesus kristus vad trött jag är! Efter två intensiva mötesdagar och gäster här hemma som precis har åkt så sitter jag i soffan och vill bara gå och sova. Idag började dagen med att klockan ringde strax innan 8 och jag var så himla trött! Igår kväll innan jag gick och la mig så bestämde jag mig för att beställa upp frukosten idag till rummet, då kunde jag sova ytterligare lite längre och bara ta det lugnt på rummet tills mötet skulle börja. Sagt och gjort, galet mysigt var det!



Klockan 9 så satte vi igång med mötet, vi hade besök av en klassificerare i någon timme under morgonen som pratade om hur det går till, vad det innebär och vad vi i kommittén vill förändra. Väldigt intressant och lärorikt. Sedan fortsatte vi med mötet efter en snabb fika då vi pratade lite utbildningar, körning och budget. På ett sätt så känns det som vi inte gjort något vettigt alls under igår och idag, men ändå så tycker jag att vi har satt igång mycket bra och intressanta diskussioner som vi kan bygga vidare på. Vi avslutade dagen med en gemensam lunch och sedan så åkte jag hemåt.



Nu under kvällen så har vi haft lite gäster. Som tradition här hemma så brukar vi bjuda in nära och kära den 23 december varje år för att ses i juletid och provsmaka julskinkan, men eftersom vi åker till USA detta år så bestämde vi oss för att ta det idag istället, vi blev inte så många men mysigt var det. Trots min trötthet. Någon helg har jag ju då inte haft känner jag haha, men det har verkligen varit en toppenhelg! Nu måste jag försöka hålla mig vaken, kram på er!


Av Elin - 7 december 2014 08:30


Okej, nu kommer det. Jag har varit sämst på att uppdatera eller skriva om säsongens Så mycket bättre. Jag har ju insett att jag inte kan skriva något varje vecka om vad jag tyckte. Men igår kväll var det faktiskt sista programet om man bortser från det som kommer i jul. Men nu kan jag verkligen inte hålla mig längre. Jag måste få skriva av mig och säga vad jag tycker. Jag har försökt att sitta klistrad framför TVn varje lördag för att inte missa en sekund av Carola i rutan, men vissa veckor har det varit svårt då jag har fått prioriterat annat, som tur är så har jag istället kunnat spela in och sett direkt när jag kommit hem!


Jag tycker verkligen att det har varit superkul att Carola har varit med i denna säsong, har verkligen längtat efter den dagen hon skulle tacka ja! Under mina 15 år som Carolafrälst så har jag fått ta emot så mycket skit från alla möjliga personer, blivit utfryst i skolan och respektlöst behandlad av okända människor på stan mm. Men trots det så har jag alltid stått med rak rygg och sagt högt att jag älskar Carola, och gör det än idag. Ingen ska någonsin få sänka mig genom att säga åt mig vad jag tycka och tänka! Det har känts ibland som att om ingen annan står upp för Carola så gör jag det. Det har verkligen gjort ont i mig varje gång jag läst eller hört något dåligt om henne och fortfarande så kan det göra ont när jag hör hur orättvist behandlad hon blir i vissa lägen. Jag är skyldig att stå upp för henne och försvara henne efter allt som hon har gjort och gör för mig!


Jag vet inte hur många fina SMS och kommentarer jag har fått nu under hösten där vänner och bekanta har ändrat åsikt eller åtminstånde säger något positivt om henne som person. Att sjunga kan 99% hålla med om att hon kan, men att förstå och se hennes fina personlighet har fler svårt för. Men jag är så otroligt glad över den fina responsen hon har fått från alla håll. Jag har  nästan bara läst eller hört positiva saker om henne efter hennes medverkan i Så mycket bättre och inget gör mig lyckligare. Äntligen så får hon lite rättvisa. Äntligen förstår folk vilken varm, omtänksam, ödmjuk och fin människa hon är. Jag fattar att allt negativt inte bara kommer att försvinna, men det positiva syns så mycket mer nu!


Och frågan är nu. Kan Carola verkligen bli Så mycket bättre? Svaret är JA! Trots att jag redan vet vilken röst hon har så har hon chockat mig varenda vecka! Den bästa versionen enligt mig är när hon sjöng "När gatorna tillhör oss" i näst sista programmet. Jag bara satt och gapade. Alltså, lägg av vad hon sjunger! Orkar inte att hon bara blir bättre och bättre och att man får rysningar varje gång hon sjunger! Det kommer kännas tomt i TVrutan nu framöver, men jag har Mars att se fram emot då hon är i Stockholm och har några konserter. Älskade underbara Carola, vad skulle jag göra utan henne?


Läks du så läks jag <3



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards