lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Elin - 13 december 2014 11:15



Hej på er vänner. Var så himla trött när jag kom hem igår kväll så jag jag har sparat på detta inlägg tills nu. Igår var det alltså dags för mig att äntligen få se Sarah Dawn Finer live igen, bokade dessa biljetter i somras och har längtat sedan dess. Det var Sarahs första konsert hemma i Stockholm igår och jag och mamma satt på första parkett. Dock så insåg vi att på Rival så är inte första parkett de bästa platserna. Synd, men det fungerade ändå. Vi kom dit lite tidigare än beräknat och då passade vi på att ta ett glas bubbel var för att fördriva tiden, eller jag blev till och med bjuden hehe. Sen så satte vi oss på våra platser.



Hur var konserten då? Lika fantastisk som vanligt kan jag säga! Sarah är alltid bättre live och man går aldrig från en konsert besviken. Det var en blandning av låtar från den senaste skivan men också den engelska vinterskivan som släpptes för några år sedan. Bäst på kvällen var när hon sjöng låten "Vinter" och "Sometimes it snows in april" med en sådan enorm känsla samtidigt som man såg att tårarna rann, så vackert. En annan favorit var när hon sjöng låten "I'll be your wish tonight" där det blev ett sådant himla drag precis som en äkta gospellåt ska vara! Som vanligt så bjöd hon även på mycket skratt och väldigt bra mellansnack. Over all så var det en grym konsert med sjukt duktiga musiker hela gänget, härlig stämning och bra musik. Det kan inte bli bättre helt enkelt! Efter konserten så kramade vi om Sarah och tackade för ikväll, hon och jag önskade varandra godnatt och sa att vi kunde kramas mer imorgon och sedan var det dags att åka hemåt.


För det har jag inte berättat, ikväll ska jag få min önskning från Ung cancer uppfylld. Har ju biljetter till dagens kvällskonsert också och innan den så ska jag få träffa Sarah och prata lite. Så igår tog jag inte med mig någon systemkamera utan sparade det till ikväll istället, imorgon för ni uppdatering om min lilla dejt med Sarah och idag om konserten som ni förstår.


 



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards