lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 december 2014

Av Elin - 9 december 2014 21:16


 


Hej på er vänner. Åh vilken fantastisk ridlektion jag har haft ikväll! Ville aldrig hoppa av trots att jag var helt slut när vi skrittade av. Det här med att byta häst behövde jag verkligen! Fick Jissa idag med, min fina kompis. Är det någon häst som har ett hjärta av guld så är det hon, alltid glad och positiv. Hon gick lektionen innan så jag fick tyvärr ingen möjlighet att få gosa med henne innan, men lite gos hann jag med efter lektionen iallafall. Innan min lektion så fick jag reda på av den tidigare ryttaren att hon var lite svår att ställa i vänstervarvet, så jag försökte fokusera på att få henne lika mjuk i vänster som i höger redan från början då jag tyckte att hon var något ojämn när jag hoppade upp.


När jag rider Jissa så vill jag gärna att det ska gå något fort i traven. Hon ska trava på med riktiga kliv och vara alert hela tiden, så direkt när jag börjar trava igång henne så fokuserar jag på att öka och minska traven och även rida lite på böjda spår för att få henne loss i sidorna. Tyckte inte att det var så jättesvårt att få igång henne idag, hon var pigg och travade på fint efter bara några varv. Efter lite vila så satte vi igång med en av mina favoriter vad gäller galoppövningar, att fatta galopp på fyrkantspåret rån skritt, galoppera sex språng och sedan ned till skritt för att fatta om igen osv. Älskar att göra sånna övningar där man känner tydlig skillnad från första gången man gjorde det till sista! Eftersom Jissa är något svag i skritten så var det lite svårt att hitta en bra rytm, hon är vildigt duktig på att ta tillbaka till skritt men då tar det nästan stopp istället haha. I höger varv så kände jag att vi båda hade blivit lite varma i kläderna och då hittade vi en bättre rytm och en bra galopp också.


I slutet så travade vi av hästarna och då fick jag massor av beröm från Åsa + att jag själv kände att Jissa gick bra. Hon travade på som tåget och formen kändes jättebra, det var bara att koncentrera sig på att man själv tittade upp och satt snyggt för hästen gick av sig själv så länge som jag höll igång hennes trav. Riktigt kul var det, grand prix nästa kanske!? ;) fantastiska Jissa <3





Av Elin - 9 december 2014 14:42


Hej på er fina ni. Under hela dagen så har jag loggat in och loggat ut flera gånger härifrån. Jag vill skriva men känner att jag inte har något att skriva om. Är så otroligt less på mig själv som är så negativ, ledsen och bitter hela tiden. Har försökt att plugga lite idag, men tankarna vandrar bara åt andra håll hela tiden som slutar med tårar. Återkommer ikväll istället när jag har kommit hem från stallet. Ta hand om er och förlåt, kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards