lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 december 2018

Av Elin - 15 december 2018 20:34


15. En bild som symboliserar december:


Oj, jag tyckte denna var lite svår faktiskt, men här kommer en som symboliserar December för mig.

Frostiga grenar.


Eller ljus av olika slag :).

Av Elin - 15 december 2018 11:00


Hej på er vänner! Nu kommer ett inlägg om julkonserten igårkväll.


Var ärligt talat inte alls taggad på att åka iväg på konsert under eftermiddagen, ville typ bara ligga hemma i soffan och halvsova. Men jag tvingade iväg mig för jag visste att jag skulle ångra mig så enormt om jag sket i det + att jag vet att jag verkligen inte är så här i vanliga fall utan det är hjärnspöken som krånglar till allt så mycket. Så jag åkte ändå som sagt och allt gick väldigt smidigt måste jag säga.


Denna gång var det då dags för Helen Sjöholm och Anna Stadling att sjunga i vackra Universitetsaulan i Uppsala. Var där för några år sedan på konsert (då också Helen hehe) och jag blev helt kär i denna vackra lokal! Bokade biljetterna ganska så sent men hade plats på första raden ändå, inte superplatser men ändå helt ok.


Vilken konsert det blev! Det var mer vemodigt än vad jag trodde att det skulle vara, men Helen och Annas röster passar så perfekt med varandra så det känns som att tiden står stilla när de sjunger. Nu var det inte allt för länge sedan som jag såg Helen live sist, men denna gång så kunde jag verkligen stanna upp, andas och få känna lite hopp och frid i själen ett tag. Det var en blandning av låtar både juliga och andra, när Helen sjöng Gabriellas sång så blev det MAGI, alltså jag har hört henne sjunga denna låt massor utav gånger men denna gång var nog mäktigast med tanke på akustiken i salen när hon sjöng de höga tonerna och sedan hur applåderna bara lyfte taket efteråt, så mäktigt! Sedan tyckte jag om en av Annas låtar som hon sjöng Den här sången är till dig. Vad gäller vinterlåtarna så tyckte jag att de gjorde en fantastisk fin och enkel version av Det är en ros utsprungen och Maybe this christmas. En fantastisk konsert med andra ord fylld med bra musik, humor och kärlek!


Efteråt så stannade jag kvar lite för att få krama på Helen och prata lite med henne, blev lite autografskrivning och önska varandra god jul. Det blev en snabbis då jag inte ville komma hem försent, men att få krama om henne och tacka för kvällen var välbehövligt kan jag säga! Satt på tåget på väg hem och bara tänkte på att inte börja gråta haha. Tänk att musik kan läka en samtidigt som man vill gråta, så sjukt!

<3.



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards