lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 december 2018

Av Elin - 24 december 2018 21:54


God kväll på er vänner. Nu har jag landat i soffan framför en film och lär väl 1 somna i soffan strax framför den eller 2 stänga av om 15 minuter och gå och lägga mig, är sjukt trött!


Sov jätteoroligt inatt (nej inte för att jag längtade efter tomten hehe) utan jag vaknade vid 5 imorse och hade jättesvårt att somna om. Dels så var jag nog lite stressad inför dagen utan någon speciell anledning, dels så hade jag magknip och sedan så hade jag så ontg i min högeraxel så kunde inte ligga på något skönt sätt, vilka problem jag har va haha. Menmen, när jag inte kunde somna om vid 6 så gick jag upp och la mig på soffan och slöa lite framför TVn. Sedan så började jag julstöka lite inför att mamma och mormor och morfar skulle komma vid 14, pappa stannade hemma av olika orsaker tyvärr. 


Tillslut så hade alla kommit och vi hade trevliga timmar tillsammans hemma hos mig. Självklart så blev det Kalle vid 15, vi fikade och så öppnade vi lite julklappar. Massa skratt och tokerier och fick massa fint som jag kommer visa senare i veckan, lovar! Så mysigt att ha mormor och morfar här!

 


När vi hade sagt hej då så plockade även jag och mamma ihop och så åkte vi vidare till nästa julgran i Spånga hehe. Där väntade pappa och så åt vi en traditionell julmiddag enligt oss. Trots fika under eftermiddagen så hade jag hunnit bli ordentlig hungrig så jag bara tryckte i mig tills jag nästan var så mätt så jag mådde illa haha. Sedan hade vi tre lite julklappsutdelning och så chillade vi bara i soffan. Vid 21:30 ungefär så beställde jag en Uber och så åkte jag hemåt igen.

Mmmmm!


Nu är jag som sagt galet trött, vi får se hur länge jag blir uppe. Städa undan dagen gör jag imorgon! Hoppas att ni har haft en härlig julafton, imorgon blir det bio med mamma och pappa och middag tillsammans annars bara chill hemma!

Av Elin - 24 december 2018 19:25


24. Ett måste på julbordet:

 

Lätt Janssons och sedan har vi i vår familj tradition att ha svampomelett på bordet också, vet inte hur vanligt det är faktiskt. Men hos oss så har vi alltid haft det och jag älskar den!

Även på bordet detta år :).

Av Elin - 24 december 2018 10:41


Traditionerna fortsätter hörni, brukar varje julafton publicera detta klipp och önska er en riktig god jul! Ta hand om varandra och stressa inte för mycket. Njut av det ni har, bråka inte, ha inte för höga krav på er själva och andra, var i nuet.


God jul igen från mig (och Carola hehe).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards