lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Elin - 6 oktober 2015 21:44


Hej igen på er. Hemma och nyduchad. Har ont typ överallt och borde egentligen ligga i sängen och sova då jag är så slut. Men här sitter jag i soffan ändå haha. Äntligen äntligen äntligen så kom jag upp på hästryggen igen efter två veckors uppehåll. Har väl inte riktigt saknat det när jag varit utan ridningen, men dirket när jag satt upp på Max rygg så insåg jag hur mycket jag saknat ridningen. Bara känslan av att få sitta på honom när vi tog promenaden ute för att skritta igång dem var fantastisk haha.


Väl inne i ridhuset så jobbade vi självständigt i början i skritt och trav. Direkt när jag tog tyglarna och satte igång med att göra volter och tempoväxlingar så tyckte jag att han kändes otroligt mjuk. Max är annars en häst som käkar flaggstång och är väldigt stel i sidorna, men idag tyckte jag att han var otroligt mjuk och fin redan från början. Trodde först att någon hade  jobbat mycket med honom i några dagar eller att det berodde på att han gått med thidemantygel, men tydligen så hade han bara gjort det en gång och inte gått innan. Han vaknade helt enkelt bara på rätt sida idag (eller så har jag helt plötsligt kommit på hur man rider :P).


Traven däremot är lite trögare, jag har fortfarande jättesvårt att hitta takten och få bra stöd i tyglarna, därför känns det otroligt vingligt för det mesta och både han och jag tror jag stressar upp varandra lite. Mot slutet så jobbade vi på volterna med att flytta ut bakdelen och sedan fatta galopp. Att flytta ut bakdelen gick bra, både Åsa och jag tyckte att han flyttade undan bra, dock så var galoppen kanske inte den bästa enligt mig. Mot slutet så var jag lite loj och kunde inte riktigt få honom att sänka sig och bli lika rund och fin som han brukar bli i slutet. Med det berodde bara på mig, en helt ok lektion iallfall.

Fina Max <3


Av Elin - 6 oktober 2015 19:59


God kväll på er vänner. Sitter just nu i stallet i värmen, eller klubbis rättare sagt. Uppdaterar om ridlektionen senare när jag kommit hem då jag måste smälta och fundera lite hur jag verkligen tycker att det gick. Jobbet gick bra idag iallafall, skrattat med kollegorna och barnen, haft möten och försökt att inte ha så höga krav krav på mig själv, men det är så svårt! Eftersom jag öppnade imorse så slutade jag tidigt och gick direkt till stallet efter jobbet. Så sjukt härligt att bara komma och hänga, snacka med vänner och framförallt skratta så sjukt mycket tillsammans som jag faktiskt har saknat att göra här på den senaste tiden. Har liksom inte haft tiden att hänga här så mycket men när jag väl gör det så är det så underbart! Stallet är verkligen den perfekta fritidsgården för barn och unga! Flörtade även till mig lite ansvarsområden inför årets julshow i stallet, vill ju hjälpa till så mycket jag hinner och kan eftersom jag vet hur bra jag mår av att vara här. Nä vänner, nu ska jag nog bege mig hemåt, kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards