lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Elin - 1 oktober 2015 21:03


Hej på er fina fina ni. Jag hade egentligen inte planerat att det skulle bli så här sent för ett inlägg....igen. Men så blev det helt enkelt, bättre sent än aldrig eller hur? :) Har haft en bra dag på jobbet idag, mycket skratt, mycket yrsel men som ändå var hanterbar idag, en tur i skogen med glada barn och en sjukt bra samling innan lunch (ibland måste man få skryta lite va haha). Det känns som om jag öppnade idag, men det gjorde jag inte, det gör jag däremot imorgon. Började 07:30 och har varit igång sedan dess. På förmiddagen tog vi en promenad till skogen och pratade om ljud och tittade på djur och natur. Himla mysigt och jag älskar när man har tid att stanna och vara lite spontan när man ser något som kan intressera barnen. När vi kom tillbaka från skogen så hade vi samlat på oss ett helt gäng med löv som vi sedan använde till matematik på samlingen.

Kolla vad duktiga mina barn är på att sortera stor och liten ;)


Sedan har dagen bara flutit på. Vi har varit utan skrivare i någon vecka nu så det var dags att komma igång med bättre dokumentation och lite annat, så lite datornörd fick jag lov att vara.Slutade vid 15:30 och åkte i ilfart till supman för att möta upp Vånkan för våran månadsfika/AW. Denna gång blev det middag och fika eftersom jag öppnar imorgon och inte vill vara allt för trött ;). Vi satte oss på espresso house och snackade ikapp oss i några timmar innan jag begav mig hemåt, alltid lika mysigt att träffas och få uppdatering om allt möjligt. Är så glad att vi håller kontakten fortfarande!


Ringde Sara på vägen och vi pratade i typ 1,5 timme om allt möjligt. Så skönt med Sara, varje gång vi pratar så känns det som att vi bara fortsätter där vi slutade sist. Det slutade med att vi satt på varsitt håll och kollade barnsånger och allt möjligt haha, det kändes nästan som att vi satt bredvid varandra fast vi egentligen är långt ifrån varann. Nu ska jag ta det lugnt ett tag innan det är dags att gå och sova, fredag imorgon jippi! Puss på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards