lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Elin - 13 oktober 2015 21:12


Det känns som att det var jättelänge sedan som jag red, hade jag inte haft så fruktansvärt ont i kroppen så hade jag nog nästan glömt bort att jag ridit ikväll. Var så fruktansvärt otaggad för ridlektion ikväll, ville hoppa av precis när jag hade hoppat upp. Red Max 2 som vanligt och börjar känna att självförtroendet börjar vackla igen. Misstänkte att det skulle bli så, men det kanske blir bättre om ett tag. Efter en liten skrittur ute så gick vi in i ridhuset och började skritta igång dem. Tycker att han har börjat känna sig mycket mjukare och sammarbetsvillig i skritten nu och idag var nog första gången som jag tyckte att jag hittade tekten i traven direkt. Men tappar honom i traven direkt och har jättesvårt för att få honom att bli rund och sänka sig.


Red skänkelvikningar på långsidan och hörnlinjen och tyckte att han flyttade väldigt bra så länge vi skrittade. I traven så blev det pannkaka igen. I högergaloppen tyckte jag att det kändes bra, en bra galopp och när jag väl vågade ta lite i honom så tyckte ajg att han började samla ihop sig bra, i vänster däremot så var det kaos. Konstigt med tanke på att vänster ändå borde vara den lätta sidan, men icke a nicke. Känns som att jag kan hålla emot bättre i höger och det hjälper kanske ganska mycket. I slutet så travade vi av dem och höger varv hela lektionen igenom tyckte jag var lättare. Vet inte om det beror på att jag som sagt kan hålla emot bättre eller om han är starkare där. En lektion som gick lite upp och ned denna vecka helt enkelt, hoppas på bättre nästa vecka!


gammal bild.

Av Elin - 13 oktober 2015 15:44


Alltså, nu skulle jag vilja ha helg. Efter dagens kaos på jobbet så är jag redan helt slut och vill bara ligga i sängen i flera dagar. Jag har så mycket tankar och känslor just nu inom mig. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen med allt just nu känner jag, tycker lite synd om alla runtkring mig som får stå ut med en Elin som ena sekunden skrattar och sedan tvärvänder och blir jätteledsen. Öppnade iallafall idag som alltid, börjar redan bli ganska deprimerande att gå och lägga sig när det är mörkt på måndagarna och sedan gå upp när det är mörkt på tisdagarna. Vart tog sommaren vägen egentligen!? Hade en relativt kort dag idag, dock så har den varit väldigt innehållsrik. Blev kaos på lunchrasten och har nog aldrig mått så dåligt efter en rast som jag gjorde idag. Just när jag tyckte att det började kännas bra och kul att gå till jobbet om dagarna så dyker det upp något. Var så nära på att säga upp mig idag! Dock så ändrade jag mig när jag sa hej då till mina barn och blev tillsagd att jag inte fick gå hem, att de skulle sakna mig och massa kramar. Då blev jag påmind om varför jag jobbar på förskola. För barnens skull, då höll jag på att börja gråta för det istället haha. Världens finaste barngrupp, trots att de kan vara riktigt jobbiga ibland. Nu har jag kommit hem, men ska snart åka till stallet för ridlektion, är så opepp. Ciao!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards