lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Elin - 15 oktober 2015 21:42


God kväll på er alla fina där ute. Ännu en dag som jag tittar in här sent på kvällen. Ber så hemskt mycket om ursäkt för det, hade faktiskt planerat att vara hemma till 20, men hade en sådan trevlig kväll så glömde helt bort tiden. Haft en bra jobbdag idag, trots få personal även idag. Storsångsamling med glada barn, gymnastik med massa musik och lekar som blev väldigt populärt och massa annat skoj. Vissa dagar känns det som om man har världens flow vad gäller ideér att göra med barnen och idag var det en sådan dag. Kändes härligt att få gå från jobbet med ett leende på läpparna och känna att man, ibland, faktikst lyckas vara den pedagogen man helst vill vara varje dag. Jag känner mer och mer hur rätt jag har valt vad gäller yrke, njuter verkligen av att få se barn utvecklas varje dag och ha kul. Att jag får en fina möjligheten att vara en del av deras barndom.


Efter jobbet så åkte jag in till stan och satte mig på Espresso house i en timme ungefär och åt middag, pratade med Rebecka i telefon, handlade lite till jobbet och hämtade ut massa musikalbiljetter. Vid 18 så mötte jag upp ett helt gäng med glada medlemmar från Ung cancer, äntligen kunde jag gå på en medlemsträff och få träffa massa härligt folk och bara få ha det trevligt. Blev mycket diskussion om vården idag kan jag säga haha, hade som sagt planerat att vara hemma vid 20 men det var så himla trevligt att sitta på fiket och prata om allt möjligt tillsammans med delar av Ung cancer, så det blev lite senare hemgång. Ung cancer är verkligen helt fantastisk!

Omnomnom


På köksbordet hemma möttes jag av en fin tidig födelsedagspresent från mig till mig själv, längtar! <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards