lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Elin - 4 oktober 2015 19:04


Just nu så saknar jag min gamla klippa inom vården. Just nu saknar jag våra samtal, hans humor och kärlek till sitt yrke. Jag saknar att kunna ringa honom när jag visste vad jag behövde hjälp med men inte vem jag skulle vända mig till, han var spindeln i nätet, han hjälpte mig med allt och han var bara ett telefonsamtal bort. Helt plötsligt blev man vuxen och helt plötsligt så försvann han. Min trygghet. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket, ibland så mycket så det gör ont. Vad är det för något som säger att man kan allt bara för att man blir vuxen på pappret? Vad är det för något som säger att man orkar mer bara för att man är vuxen? Jag känner mig inte vuxen just nu, jag känner mig som Elin fem år som behöver hjälp av vuxna för att klara av livet. Jag är så arg samtidigt som jag är så ledsen över att det är så här. Jag är så arg att man blir av med sin kontaktperson när man går över till vuxen, jag är så arg att man ska behöva kämpa för att kanske tillslut få det man vill ha, jag är så arg att man ska behöva vara frisk för att orka vara sjuk! Jag är så arg för att det är så här det ser ut, att jag inte längre har någon att vända mig till. Att min kropp säger ifrån på så många olika sätt och jag vet varken varför eller vad jag ska göra åt saken. Ska det verkligen vara så här!? Jag varken vill eller kan acceptera att det ska vara så här och folk får tycka att jag är hur omogen och svag som helst som inte bara kan gilla läget och gå vidare.


Jag är så arg och ledsen just nu så jag orkar inte ens kämpa.

Inte ens för min egen skull eller någon annans.


Förlåt, var bara tvungen att få ur mig detta. Imorgon känns det säkert bättre, just nu så har jag bara så ont och är extremt känslig.


Andas Elin.




Av Elin - 4 oktober 2015 16:31


Hej på er vänner. Har precis kommit från duschen och slängt mig i sängen, gaaah vad trött jag är! Utan någon anledning egentligen tycker jag. Med tanke på hur slappt jag har haft det i helgen så borde jag typ vara utvilad, men det är nästan tvärtom. Idag hade jag inte lika mycket sovmorgon då det var dags för terminens första medlemsträff med Ung cancer, eller iallafall min första för terminen. Denna gång så var det hotellfrukost på Radisson blue waterfront. Jag älsar verkligen hotellfrukost och Radisson har en grymt bra frukost! Dagen kunde liksom inte börjat bättre med en hotellfrukost tillsammans med massa härliga Ung cancermedlemmar. Blev kvar där i några timmar innan jag åkte vidare.

<3


Åkte vidare till Danderyd för att möta upp mamma inför en snabbvisit på sjukhuset där mormor låg. Var ett bra tag sedan vi sågs, ännu bättre hade det ju blivit om vi sågs under bättre omständigheter, men alltid lika mysigt att ses. Nu är iallafall allt bra och hon skulle få åka hem idag. Efter det så åkt ejag vidare (igen haha) till sumpan för en fika med Lisa. Trodde inte att jag skulle hinna med det idag, men vi lyckades få in det också, älskar verkligen sumpans nya espresso house så där hängde vi i någon timme innan vi skildes åt.

Kanelbullens dag firades såklart!


Kvällen spenderas självklart hemma, blir nog tidigt i säng så jag orkar med en ny vecka på jobbet. Nu ska jag fortsätta att läsa Utvandrarna!

Hej då från blåsfisken ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards