lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Elin - 17 februari 2010 21:38

Red på finaste Halla idag. Var riktigt nervös och till och med rädd eftersom jag skulle testa att rida med ett spö i höger idag. 


Men fy tusan vad bra det gick, så grymt klockrent!! Jag kände mig faktiskt rätt stolt idag och insåg nu att jag kanske inte ska ge upp så lätt, för det kommer mörka stunder ibland det gäller bara och kämpa sen kommer dom här dagarna då allt går som smort.


Började direkt med att dels försöka vänja mig med att jag hade ett spö i höger hand och sen lite tempoväxlingar. Allt fungerade perfekt. Halterna var kanske lite för sega men det blev bättre och bättre. Gjorde lite tempoväxlingar i trav oxå i ökningarna så gick det bra, men det var lite segt att att tillbaka och få ihop henne igen men det gick väl okej.


Red lite på volterna och började med att fatta vänster galopp efter ett tag, det var lite sega fattningar och jag står lätt på tå i galoppen men det blev inga avbrott iallafall.


Vi bytte om volt och fattade höger, det var en seg första fattning men det var så grymt skönt att ha ett spö i handen när det är så svårt för mig med takten i högerskönkeln. det blev en väldigt lång galopprutt och då insåg jag att jag behövr träna benen mer för gud vad jobbigt det var, fick kramp i högerbenet men som tur var så släppte det efter ett tag.


Gjorde dom här galoppövningarna med att minska volten och volt tillbaka samtidigt som man fattar galopp och i höger så gick det klockrent! I vänstar var det bra fattningar men inte helt felfria. Vi minskade även volterna i galopp och i vänster varv så är det svårast att hålla henne kvar på den lilla volten eftersom det är svårt att hålla emot med högerskänkeln, men det är bara att börja om och försöka pånytt. I vänster så gick det bättre, däremot så tog det för lång tid att ta tillbaka när vi saktade av till trav.


Framåt slutet när vi skulle sänka dom så gick det lite snabbt emellanåt men jag försökte att ta tillbaka när det gick allt för fort och i det sista varvet så satt jag bara och njöt! 


Nu taggar jag till den 2 mars då jag troligtvis ska sitta på Halla, vi ska fan vinna!! 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards