lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Elin - 25 mars 2010 23:21

Du är den jag alltid trott ska vara vid min sida, du är den jag ser mig själv i. Om du lämnar mig nu så följer jag med dig. 



Av Elin - 25 mars 2010 22:25

Red på Halla som vanligt, så kul nu när jagfår rida henne två gånger i veckan! Känns lite som om det är vi nu :P.


Det var en riktigt rolig lektion idag, med mycket hastighetskontroller och pigga hästar. Vi började med att jobba lite i skritt med skänkelvikningar mm innanför spåret, i både höger och vänster, måste verkligen försöka att få till skänkelvikningar åt höger för det är så lätt att jag bara struntar i om hon inte flyttar sig och det märker man så väl senare på letionerna.


Sedan gjorde vi samma sak i trav med tempoväxlingar mm, efter det så red vi som ett timglas, alltså innanför spåret på långsidorna där vi hade bommar och sedan så red vi ut i hörnen som vanligt och sedan tillbaka innanför spåret, passade på att göra skänkelvikningar då och i vänster så kändes vissa rätt okej faktiskt men i högar gick det inte alls.


Sedan började vi med att trava över bommarna tre bommar med långt avstånd på ena långsidan och tre bommar med kortare avstånd på den andra långsidan, och det gick bra, lite vingligt bara annars så travade hon på i samma takt hela tiden. Sedan efter ett tag när vi hade stått upp i traven och ändrat bommarna till ett väldigt litet hinder så började vi göra samma sag i galopp. Vi började i vänster och då stod vi upp hela tiden. Det som jag tycker är lite svårt ör att få hästen att galoppera lungt och taktmässigt Halla bara sprang och tygeln glappade sen försökte jag hålla balansen + att styra, så snäva svängar blev det i vänster. 


I höger så gick det bättre! Tyvärr så kan jag inte stå upp i högergalopp men jag känner att jag har bättre kontroll i höger och galoppen blir då mer taktmässig + att jag styr bättre.


I slutet så red vi som ett timglas igen för att försöka lugna ner och sänka hästarna, efter ett tag så travade hon faktiskt på rätt bra, lugnt men ändå krut i bakbenen, tygeln glappade inte och hon blev längre. Så det var en rolig lektion jag tycker om att öva på tempot i alla gångarter. 


Jag slår vad om att ajg kommer ha träningsvärk i benen imorgon HAHA.

Av Elin - 25 mars 2010 10:49

Jag somna och sov som en stock till 10 idag, sen somnade jag om haha och så vaknade jag av att telefonen ringde och vet ni vem som ringde? Det var min engelskalärare, jag svarade inte! Jag vet att jag borde ha svarat men jag hann faktiskt inte. Det jag inte förstår är varför hon ringde både på mobilen och hemtelefonen, vad kan vara så viktigt så man ringer eleven två gånger!? Jag hatar när lärare ringer mig när jag är hemma, dom tycker ju om att sitta vid datorn-skicka ett mejl då! Jag vill inte ha några samtal från dom!


Fick ett mejl från religionsläraren oxå (tur att hon inte ringde haha) och vi ändrade tiden så jag ska prata med henne 1230 istället för klockan 15 jippi! Då slipper jag vänta så länge haha.



Men i allafall, kväll ska jag rida, vi får se hur det går...har så fruktansvärt ont i axel och fot, men vi får hoppas att det går över till i kväll.


Ska fortsätta titta på TV nu....imorgon SKA jag plugga! Det har jag bestämt haha!


Kram, ha en bra dag!

Av Elin - 25 mars 2010 01:20

Red på Halla som vanligt, i början med tempoväxlingarna så gick det skitbra, men när vi hade gjort det ett tag så blev det faktiskt bara sämre och sämre. Kanske var det jag som inte riktigt orkade fullt ut idag.


Vi gjorde inget speciellt idag, red lite mera i trav än vad vi brukar bara. Efter tempoväxlingarna så red vi lite på volterna i båda varven. Minskade volten och jag lyckades hålle henne på den lilla volten hela vägen ut, det som jag kanske kunde göra bättre var nog att hålla koll på bogen så den inte åker ut, annars så fungerade det bra. Efter det så gjorde vi volten större och fattade galopp när vi hade kommit ut på stora  volten.


Galoppen idag var ingen höjdare, för mycket avbrott och småmissar från min sida så i både höger och vänster så böev det väldigt konstigt med takten och så.


I slutet så jobbade vi mycket med att öka och minska traven och det gick jättebra! Jag har sagt det förr men jag säger det igen, Halla har ju inga muskler så hon orkar inte hela vägen och jag orkar inte heller hela vägen, men idag så gick det verkligen superbra i traven! Hon stretade inte emot, takten kändes rätt och hon blev lång och rund. Riktigt nöjd, det är inte min förtjänst att det blir bättre och bättre för varje vecka, men det som är roligt är att se utvecklingen för både henne och mig.

Av Elin - 25 mars 2010 01:15

eller inte. Har kommit hem från Vs studentskiva nu...H och jag åkte rätt tidigt men vi har ju skola imorgon så vi skyllde på det haha. Det var faktiskt en jätterolig kväll! Såklart att man gick när allt det roliga började men sånt är livet. Dock kände jag ändå att det egentligen var heelt fel kväll att gå ut på, allt som hände innan, hade ont i fötterna och axeln, hade varken ätit eller druckit rätt så kända att alkohol inte var den bästa lösningen. Tur att jag ändå är snål så jag delar på en cider istället HAHA.


Nu ska jag sova. Gonatt <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards