lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Elin - 3 februari 2013 22:17


 


Hej på er mina kära kära vänner som tittar in. Nu är jag hemma efter en dag på jobbet. Egentligen så tycker jag att det låter så töntigt att skriva jobb eftersom jag har känt G sen han var en liten bebis så för mig känns det som om vi bara umgås och har kul. Jag välkomnar mina långa meningar igen haha. Men iallafall, får man betalt för dom timmar man umgås med G så gör inte det mig något ;). 


         


Vi har haft det väldigt mysigt hemma hos honom. Vi tittade på Happy feet 2, åt chips och bullar, hade lite disco där jag dansade euphoria-dansen och så dansade vi lite bugg mitt i allt oxå haha. Vi passade även på att träna lite på högläsning, tycker att det blir bättre och bättre för varje gång. Så kul att jobba med barn asså, att få se utvecklingen hos dom och hur dom tar an världen. Lite senare på eftermiddagen så började tyvärr G att må dåligt, naturligtvis så var det för att han hade käkat för mycket chips, men när han hade fått må illa ett tag så gick det över och vi kunde fortsätta leka. Åt middag där och vi kollade på gamla bilder från landet, vilket gjorde att vi längtade ut till landet så galet mycket! Kan inte denna vinter vara slut snart så man kan lägga i båten och få andas riktig friskluft ute på landet!?


Nu sitter jag iallafall hemma i soffan och smaskar lite choklad, ska dricka lite te och sen tänkte jag gå och dejta kudden. Klockan står på 7 imorgonbitti, suck!



Av Elin - 3 februari 2013 11:19


Eller ja, jämfört med andras jobb så är mitt kanske inte så krävande. Blev lite ändrade planer igårkväll då jag fick ett mess med frågan om jag ville jobba några timmar idag. Eftersom jag troligtvis inte kommer att få pengar från CSN denna månad så känner jag att jag får se till att jobba så mycket som jag bara kan.Egentligen så skulle jag träffa Elin under dagen och flumma runt, men det blev ju då inställt. På Torsdag så gör vi ett nytt försök!


Såg ni mellon igår? Självklart så gjorde jag det, men blev väldigt besviken. Tror nog det är den sämsta mellon på väldigt länge faktiskt. Låtarna var hur kassa som helst och jag var riktigt besviken när alla hade sjungit, jag hade väntat mig mer kan jag säga. SVT klantade sig rejält flera gånger oxå, började fundera om bildproducenten satt och sov i kontrollrummet, men dom kanske är lite tröga i starten så vi får hoppas att dom har hunnit plugga på  tills nästa vecka. Höjdpunkten blev såklart mellanakten istället, det var då man kom ihåg varför man egentligen tittade. Då började det kännas på riktigt igen med Luuk och Lena PH på scenen, grymt bra! 


Nä hörni, nu ska jag gå och klä på mig, hitta något att äta och sen måste jag nog åka in till stan. Tänkte passa på att svänga förbi H&M och byta mina jeans jag köpte igår så tar ett tåg titigare, intressekubben noterar tänker ni haha....Kram på er och ha en bra söndag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards