lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Elin - 15 juli 2015 19:34


God kväll på er vänner. Har precis startat en tvätt med kläder och sitter just nu och försöker få i mig lite mat. Avskyr verkligen att jag ska behöva tvinga i mig maten, men det är väl ett gott tecken kanske att jag inser att man måste äta för att orka ;). Idag vaknade jag upp med ont i kroppen och en röst som var väldigt trött. Jag vaknade också upp med en känsla av lite lätt panik då jag inte hade någonting inbokat idag, just nu klarar jag verkligen inte av att inte göra någonting då känns det som att jag är tillbaka på ruta ett igen. Men som en räddande ängel så fick jag ett mess av Bella på eftermiddagen där hon frågade om vi skulle ta en fika. Vi tog fikan på spånga konditori som vanligt och sedan så gick vi hem till henne och fortsatte att ta igen allt vi missat, vi har liksom inte setts på flera flera veckor och det kändes som att det har hunnit hända mycket i båda våra liv under de veckorna + att jag fick gosa med bebis också, bara det är ju mys hihi! Nä, nu ska jag återgå till maten, sedan funderar jag på att ta ett bad och försöka att andas lite. Kram på er!


Av Elin - 15 juli 2015 11:15


Vilken dag det var igår. När jag kom hem så var jag helt slut både fysiskt och psykiskt ärligt talat. Hade så fruktansvärt ont i hela kroppen och jag trodde seriöst att jag skulle svimma när jag kom hem för jag hade så ont i huvudet, samtidigt som jag hade så himla mycket känslor i kroppen så jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. 12 timmar var Elin och jag på Skansen igår iallafall. Vi kom dit strax innan 09:30 och gick därifrån vid 21:30 efter en dag med strålande sol som sedan blev till spöregn och sedan en fin sommarkväll, massa bra musik, internskämt med allsångsvänner och mycket mycket mer. Jag blev nästan mer taggad och glad när regnet kom och alla var så negativa, då satt jag och sjöng massa glada regnlåtar och försökte övertala alla att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder. Det är ju ändå bara vatten och i slutändan så torkade vi lagom till sändningen och kunde gå all in istället. Det var nästan jobbigare när det var strålande sol och inte ett moln. Var för första gången tvungen att gå till sjukvårdstältet och be om en alvedon (men som blev en resorb istället) men det gjorde inte så mycket då jag kände sjukvårdaren som var på plats-så kul! Men ja, det var en bra dag helt klart och ett sjukt bra drag! Tyckte faktiskt också att Petra var riktigt bra för en gång skull, allt kändes inte så fejk utan avslappnat och naturligt istället. Tog ine så jättemycket bilder denna gång, men här kommer några iallafall :).


Man fick lite kyrkstämning när de hade satt upp två tavlor med sidnummer för allsångerna haha.



 

Sommaren är kort, det mesta regnar bort...                     det är något vackert med såpbubblor en sommarkväll


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards