lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Elin - 25 juli 2015 16:00


Hej på er alla snygga. Tog en liten paus härifrån igår då jag har haft fullt upp med massa vänner. I torsdags så var jag och Lisa inne typ hela dagen då det regnade kors och tvärs, vi satt i soffan och kollade på serier, åt typ världens godaste lunch och på kvällen när det sprack upp och blev en fin solig sommarkväll så satt vi ute ett tag och drack rosé, åt marshmallows och dumle samtidigt som vi skrålade ikapp till musikallåtar.


Igår så hade jag först en lugn förmiddag med Lisa innan mamma, lillebror och Elin kom ut. Vi barn skjutsade över Lisa och sedan någon timme senare så kom även Pelles och mina kära barndomsvänner ut med deras båt för att umgås med oss. Det var verkligen en perfekt dag med sol, bad (mitt första dopp i Östersjön för i år, skitkallt!), kortspel, båtturer och framförallt med finaste vännerna. Att ha både Fillan och Bea här och prata gamla barndomsminnen med och att även få ta med Elin ut hit till landet är så otroligt mysigt! På kvällen trotsade vi kylan, klädde på oss varma kläder och så tog vi fem barn båten för att kolla på solnedgången tillsammans, ryser bara jag tänker på det. Så otroligt vackert och mysigt! Senare på kvällen efter en härlig varm dag tillsammans så hade vi lite mys med chips och te och innan Elin och jag tokdäckade i sängarna så tog vi en lång pratstund, fina vän-hon är verkligen som en lillasyster för mig! <3


Idag åkte Fillan och Bea tillbaka hem till sig och Pelle åkte hem till stan efter lunch. Men innan det så passade vi på att njuta av solen uppe på altanen och så tog vi faktiskt ytterligare ett dopp i havet innan alla moln började komma. Ett helmysigt dygn med massor av vänner, det är detta jag älskar med skärgården! Vänner som stannar förbi med båten, kolla på solnedgången ute på fjärden, god mat, kortspel, bad och skratt. Älskar, älskar, älskar! Riktigt Saltkråkanliv! När vi hade vinkat av Fillan, Bea och Pelle så tog Elin och jag en promenad och lämnade sopor och satte oss på allmänna bryggan och chillade ett tag. Mysigt trots lite blåst, men med lite musik och bra sällskap så glöms det bort fort :). Nu har vädret vänt, är kallt och regnigt så vi har faktiskt tänt en brasa och sitter inne i soffan och bara tar det lugnt. Trots ett dygn med många vänner, så är det skönt att det nu bara är Elin, mamma och jag. Nu ska jag gå och vara social med min fina vän mittemot, återkommer imorgon, Kram!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards