lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 april 2018

Av Elin - 19 april 2018 19:26


Okej, här får ni svaren:


Spotify:

Alltså, hur klarade man sig innan spotify fanns?! Är det musik som INTE finns där så blir man ju irriterad liksom! Jag kan inte lämna mitt hem utan att ha något att lyssna på så ja, har jag inte spotify så blir det väldigt svårt, iallafall sjukt långtråkigt när man är på väg till något :).

Här ser ni några av mina spelningslistor :).


Podcast:

Älskar podcasts! Perfekt att sätta på en podd när man ska göra tråkiga vardagssysslor som hänga tvätt, städa, laga mat eller något annat! För det mesta så går jag och sätter på min högtalare och lyssnar på ett helt gäng med avsnitt när jag kommer hem från jobbet. Jag lyssnar på allt möjligt, men favoriten är nog Wahlgren och Wistam.

Här sr ni de poddar som jag lyssnar på :).


Kalender:

Fråga mig inte hur många kalendrar jag har haha. Jag har en viss tendens att dubbelboka mig eller till och med trippelboka mig så jag behöver några kalendrar runt mig för att hålla koll på allt jag gör :). Nu är det så att det som inte står i min kalender det händer liksom inte haha.


Instagram:

Hur rolig är inte den liksom?! Jag tycker att det är superkul att fota och det är så himla enkelt att bara lägga upp en bild och smidigt att följa vänner och andra inspirerande människor. Älskar att scrolla igenom mitt instagramflöde!

Här ser ni delar av min sida, in och följ vettja!


Anteckningar:

Som bloggare så kan jag ibland få värsta snilleblixten och komma på inlägg som jag vill skriva om, typ när man sitter på tunnelbanan, ligger i sängen eller bara har lite tråkigt, då är det perfekt att bara fiska upp telefonen och skriva upp det på anteckningar. Likaså när jag är på språng eller något så kan jag förbereda massa inlägg genom att skriva i anteckningarappen, sparar massa värdefull tid på denna app hehe.

Ja, ni ser ju. Vet inte vad jag skulle ha gjort om inte denna app fanns, skulle väl glömma massa viktiga saker antar jag haha.


Har jag några läsare som känner igen er lite i vissa appar? :)


Av Elin - 19 april 2018 15:13


Hej på er vänner. Jag har haft en sådan himla bra dag på jobbet idag! Vet inte om det beror på det härliga vädret eller att jag fick prata ut hos psykologen igår, men det har varit en jättebra dag iallafall.

 


Gick och la mig jättetidigt igår då jag började må akut illa av någon konsig anledning, men det gjorde ju att jag sov i några extratimmar. Började jobba vid 8 och vi gick ut i det fina vädret väldigt snabbt efter det, härligt! En timme senare så tjoade jag till alla våra barn på min avdelning att vi skulle gå över till parken och leka varpå alla barn blev helt galna och supertaggade haha. Vi tillbingade över en timme där och jag klättrade i klätterställningen med barnen, vi gungade och så hade jag ett jättemysigt samtal med ett av mina skolbarn, det barnet är ganska så krävande, men det var så mysigt att sitta där i solen på gungan och prata med honom i lugn och ro.

 

Haha barnen ville ta kort på mig när jag satt i ena gungan och sedan så bytte vi till en större så fler fick plats tillsammans.


Vi kom in efter 1,5 timme ungefär, åt lunch, sedan gick barnen prova på ett experiment och efter det så var det dags för mig att åka hem. Tråkigt men ändå skönt :). Ni vet, vissa dagar känner man sig som en usel pedagog, men idag så gick jag hela tiden med tanken att säga ja och låta dem få göra det de vill, ibland känns det som att man bara gnäller och tjatar när man jobbar med äldre barn haha. En supermysig dag blev det iallafall tillsammans med kollegor och härliga barn.


Nu har jag kommit hem, sitter faktiskt på balkongen och skriver till er nu samtidigt som jag lyssnar på en bra podd, dricker kaffe och äter från mitt bärfat som jag fixat. SÅ underbart med detta väder alltså! Resten av dagen så ska jag bara ta det lugnt och så får vi se hur jag mår imorgon, om jag orkar rida. Kroppen känns ganska så sliten och jag ska till Göteborg på lördag morgon så vill gärna vara på topp då. Vi får se helt enkelt :).

Vardagslyxar :).


Nä vänner, nu ska jag andas lite vår här på balkongen och så får vi se hur dag slutar :).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards