lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 juli 2018

Av Elin - 6 juli 2018 20:21


Semester var det ja och vad passar inte bättre än att få sätta sig i lugn och ro och läsa en bra bok?! Har samlat på mig ett helt gäng med nya böcker som jag har planerat att läsa under mina fyra veckors semester. Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar att läsa och att få grotta ned sig i en kanske ibland alldeles för bra bok. Här har ni ett helt gäng som står på min läslista denna sommar. Har ni läst någon? Någon som är bra eller mindre bra?


Nu ska jag hoppa in i duschen!


Av Elin - 6 juli 2018 15:06


Hej på er vänner! Helt plötsligt så blev jag så fruktansvärt trött så jag kunde gå och sova redan nu, kanske för att jag nu äntligen har semester i fyra veckor!

 


Jobbat kort dag idag på jobbet. Eller, mellan 8-14 iallafall vilket var skönt! Har spenderat dagen ute där barnen haft vattenlek och haft så himla kul! Vi åt lunch inne och under rasterna så fixade jag ytterligare lite saker inför höstterminen. Nu känns det faktiskt som att vi är så pass förberedda som vi bara kan bli med nya barnlistor, scheman, skåp och allt, bara att sätta upp det när vi kommer tillbaka och terminen kickat igång på riktigt! Nästan all personal går på semester efter idag så det känns som att vi alla har varit överspeedade och framför allt partyglada och flummiga då vi längtat så mycket!

Lyx med nybakat i personalrummet!


Lämnat ett snällt meddelande till personalen som ska jobba under sommarförskolan :). Det är ju faktiskt tackvare dem som vi kan gå på semester!


Gick hem vid två och nu har jag suttit på balkongen ett tag och tagit igen mig lite. Resterande av dagen ska jag bara vila, imorgon åker jag upp till Rättvik med Julia för konsert och så kommer jag hem på söndag!


Firat lite semester på balkongen, har nog inte riktigt förstått att jag har semester än och kommer nog inte förstå det förs om typ en vecka haha. Just nu känns det bara så himla skönt att inte behöva jobba mer idag!


Nä vänner, ett avsnitt Allsång på skansen kanske ;).



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards