lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Elin - 4 juli 2013 23:09


Hej vänner. Blev lite sent ikväll, men tänkte ändå titta in en sista gång för dagen. Hoppas att ni har haft en bra dag. Jag har haft en jättebra dag, en riktig kompisdag kan man säga haha. Rebecka kom hit lite över 12 och vi satt ute på altanen och fikade och drack saft, tills det kom en rackarns geting och störde min ro då jag fick panik och inte ville sitta ute längre livrädd för att bli stucken hehe.


 

Sjukt god sockerkaka hade jag lyckats baka oxå!


Rebecka gick väl hem vid 17 ungefär och det var riktigt mysigt att ses igen, det var ett tag sedan nu. Vi satt och pratade om allt möjligt som vanligt. Åt middag hemma och tog det bara lugnt tills jag gick till Johanna vid 19. Det var ännu längre sedansom vi sågs så det var jättemysigt att ses igen. Vi satt ute på altanen och drack te och åt kakor. Haha, måste berätta om något kul. Det första jag gör när jag kommer dit är att tappa bort min mobil. Vi hittade den verkligen ingenstans och Johanna ringer till den och vi hör hur den vibrerar. Vi lyssnar och letar, lyfter på grejer och nästan kryper på golvet. När ajg vänder mig om så ser Johanna att jag har den i bakfickan! Haha, hur är det möjligt att jag inte ens kände att den vibrerade!? Eller att jag hade den i fickan, galet tankspridd jag är ibland!


    

Dagens andra fika!


Efter ett tag så blev det kallt och då gick vi in och fortsatte att prata. Med Johanna kan man verkligen prata om allt med! Det märks att vi har känt varandra hela livet och jag är så otroligt tacksam över att få vara hennes vän! Det slog mig sen när jag gick hem och pumpade sommarmusik hur lycklig jag kände mig just där och då. Där promenerade jag hem en varm sommarkväll från min älskade barndomskompis i ett område där jag verkligen trivs. En del av mig skulle alltid vilja bo kvar i Spånga och låta mina barn få växa upp här. Vi har återvändsgränder på varända gata här i närheten och man hör barnskrik och barnskratt överallt i området. 


Ängar, lekpark och allt sånt bara tre minuter från huset, eller till och med  bakom huset, om man hoppar över grannens grind.


En lugn och barnvänlig gata.


Och fin utsikt på kvällarna även mot stora vägen som ändå inte är stor!


Nä höni, nu ska jag inte längre uppehålla er. Ska kolla på Sex and the city nu  och sedan blir det sängen. Ska gå upp vid 9 imorgon tänkte jag. Puss och kram!

Av Elin - 4 juli 2013 17:55


Saknar min knasboll till vän 

 

 

Av Elin - 4 juli 2013 10:50


Ha, vet ni vad? Jag somnade med allsångshäftet i sängen igår, eller inatt. Kommer inte ens ihåg varför jag läste i det mitt i natten, men det låg så fint i min säng när jag vaknade vid 10 idag ;), ett tecken på ett beroende eller? Ett bra beroende är det iallafall! Nu har jag slängt ihop en sockerkakssmet som står i ugnen och gräddas. Rebecka och jag ska ha picknick någonstans vid 12 idag och jag lovade att baka och hon fixa saften. Vi får se vart vi tar vägen sen ;). Sitter och lyssnar på sommarmusik för tillfället och väntar på att kakan ska bli klar. 


Efter middagen idag så ska jag även knalla ner till barndomsvännen för lite fika och snack. Det var ett tag sedansom vi sågs och hon är hemma i spånga nu så då är det bäst att passa på att ses. Nä hörni, kom på att jag hade fått hem kläder och lakan från Ellos igår som jag inte riktigt har tittat på än så ska göra det nu, spännande! Återkommer finingar, kram! Åh, nu blev det sommaren är kort med Ledin, bästa sommarlåten!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards