lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Elin - 11 maj 2017 18:52


Chokladbollens dag idag och självklart så har jag firat! Den mesta tiden så har jag nog lagt på att göra dem. Har inte alls haft någon matlust idag så har bara provsmakat lite. Det blev tre sorter, En sats lakritsboll rullad i krossad turkisk peppar, en sats oboybollar och en sats av vanliga chokladbollar. Lakritsen var absolut godast! Jag vet inte varför, men har ju haft crawing på chokladbollar i över en månad nu, men sakna men säkert så börjar det avta vilket känns skönt haha. Så efter att ha spenderat förmiddagen med att baka chokladbollar och eftermiddagen/kvällen åt att städa lite här hemma så är jag heeeeeelt slut! Jag känner dock att jag verkligen börjar bli frisk nu vilket känns skönt då jag ser fram emot att få hoppa upp på hästryggen igen efter ungefär en månads avbrott. Nä vänner, nu ska jag vila lite och be en bön för att min matlust kommer tillbaka!

Av Elin - 11 maj 2017 15:15


...som jag inte klarar mig utan i vardagen.

 

1. Hörlurar/in ear

Jag får panik om jag inte har några hörlurar med mig när jag åker någonstans! Resan känns dubbelt så lång när jag inte har något att lyssna på, är det inte musik så är det oftast poddar som spelas flitigt. Den senaste tiden så har jag nästan alltid med mig två par, ifall den ena går sönder så jag slipper köpa nya i vild panik. Har ännu inte hittat de perfekta hörlurarna, har provat att köpa dyrare som sägs ska hålla bättre, men jag måste ändå köpa nya efter ungefär ett halvår då de har gått sönder, så nu köper jag helt enkelt billiga men mer ofta. Har ni tips på bra hörlurar så säg till! :)


2. Almanackan

Alltså, mitt liv skulle gå under om min almanacka inte var med eller inte är uppdaterad! Den senaste tiden så har det blivit ännu värre! Jag kan sitta på möten på jobbet och tacka ja till något men när jag då kollar i min privata så är jag redan uppbokad. Med tanke på att jag knappt minns vad jag gjorde dagen innan så är almanackan grymt viktig för mig. Just nu så har jag väl fyra olika almanackor men som det står ungefär samma sak i, mobilen och datorns kalender synkar varandra, så det är sjukt skönt och så har jag min papperskalender och även förskolekalendern på jobbet. Eftersom jag har alldeles för mycket i huvudet så ser jag bara positiva saker med att ha flera almanackor på olika ställen, på det sättet så blir det lättare att boka in saker haha.


3. Telefonen

Alltså, jag önskar ju att jag inte behövde skiva telefonen. Jag tycker att det är så hemskt att den är så beroendeframkallande och att man nästan ständigt sitter med huvudet nedåt och stirrar på den istället för att fokusera på att vara närvarande här och nu. De enda situationerna som jag känner att jag inte behöver den och verkligen tänker på att stänga av den eller lägga undan den är nog när jag är på musikaler. Konserter är det lite svårare då man gärna vill fota och filma. Men utöver det så är jag nog väldigt mobilberoende, telefonen är det första jag tittar på när jag vaknar och det sista jag tittar på innan jag somnar-hemskt, jag vet!


4. Proteser

Ja, ganska så självklart va? Om jag inte hade mina proteser, framför allt benet så hade jag ju inte kunnat gå-bara det liksom! Jag hade inte heller kunnat leva ett så pass normalt liv som jag gör när jag har dem. Armen måste jag ha när jag rider och när jag går, för balansen mest. När jag drömmer och jag är med i drömmen så brukar oftast mina proteser inte finnas med utan allt brukar vara så otrolgit mycket svårare, konstigt. Jag vet att jag oftast klagar på mina proteser, att de skaver, inte passar eller helt enkelt inte alls blir som jag vill, men jag är trots det ändå så tacksam över att jag har dem och att det finns så otroligt mycket valmöjligheter om man lever med saknade armar eller ben.



...

Av Elin - 11 maj 2017 00:21


Mår illa, har ont och kan inte sova. Är less på det här nu. Vill inte mer.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards