lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 maj 2017

Av Elin - 20 maj 2017 16:04


Hallo darlings! Tänker att jag tittar in här nu då jag troligtvis lär komma hem apsent ikväll efter konserten. Lägligt nog så hade Ung cancer stoppat in en extra pärldag idag och nu när Sunna är här så var det en självklarhet att vi åkte in. När hon bodde i Stockholm för något år sedan så gick vi på varenda pärldag tillsammans! Lite nostalgiskt faktiskt haha. Vi blev lite sena då vi glömde att gå av vid centralen då vi pratade så mycket, men tillslut så kom vi fram och det kändes nästan som hemma. Var på tok för länge sedan som jag pärlade armband sist, men har inte hittat tiden riktigt i livet just nu. Var lite ringrostig tyckte jag och kände att det blev ganska så påfrestande för kroppen att sitta flera timmar och pärla, så efter två timmar ungefär så tackade vi för oss.


Vi hade planerat att gå runt i stan ett tag, men det blåste och kändes lite kallt, så vi sparar det till imorgon. Istället så åkte vi hem till Vällingby, tog en fika och handlade lite middag.


Nu ska jag vara social igen med Sunna och snart så ska vi laga middag, öppna en rosébox och peppa galet till ikväll!!

Av Elin - 20 maj 2017 10:42


Hej på er vänner. Ledsen för att jag inte tittade in här igår, men det blev lite senare än vad jag hade trott hehe. Men det kanske är så det ska vara en fredag tillsammans med en vän som man inte träffat på ett halvår. Vi tar dagen från början. Eftersom jag slet så mycket på kroppen under torsdagen så funderade jag länge när jag vaknade på morgonen om jag skulle sjukanmäla mig från jobbet, hade fortfarande så himla ont i kroppen. Men mitt samvete kunde inte sjukanmäla mig då jag verkligen ville rida på kvällen. Det var en helt okej jobbdag. SÅ varmt! Vi var typ ute hela dagen med barnen, men vi höll oss för det mesta i skuggan. Vi rensade förråd och hittade bland annat lite käpphästar, så kul! Så det blev lite käpphästhoppning på förskolegården haha.

På morgonen så körde jag igång med mina lappar i personalrummet igen, alltid så uppskattat haha! :)


Galopp, galopp, galopp.


Efter jobbet så åkte jag ju vidare till stallet, red, åkte hem och duschade årets kallaste dusch, för fy tusan vad svettig jag var! Var helt kräftröd i ansiktet och kunde knappt ta av mig klädrna då hela jag var blöt haha. Så det var sååå skönt att få duscha kallt! Sunna är ju här under helgen då vi ska på konsert ikväll, hon skulle ha kommit med mig till stallet igår, men SJ hade som vanligt problem, så vid 21 ungefär så landade hon hemma hos mig. Vi körde lite rosémys på balkongen och pratade om allt möjligt, sååå mysigt!

Haha, instagramvänligt va? :)


Typ allt tog slut efter någon timme.


Tror att klockan var 01 ungefär när vi insåg att vi båda nog var väldigt trötta, så då var det bara att börja bädda och sedan krypa ned i sängen. Idag ska vi åka in till stan för att pärla lite armband med Ung cancer, hänga lite i stan och sedan åker vi hem för middag och fixar iordning oss för Bruno Mars ikväll, fett pepp!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards