lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Elin - 15 april 2010 23:15

Var inte alls peppad att rida idag efter gårdagens pass, men jag satt upp ändå. 


Vi började med lite tämpoväxlingar och ställningar åt båda hållen på stora mittvolten och då kändes hon ganska mjuk att ställa om, har lättare att hålla ihop henne längre i vänster än höger men jag tror att det är för att jag inte riktigt hittar rätt med skänkeln i höger, ska försöka rida med ett hål längre läder nästa vecka och testa hur det känns då.


Efter det så började vi trava lite och red volter på kortsidorna, för mig var det mycket jobb med att kolla upp, jag fastnade jättemycket ner med blicken på Hallas hals för att se om hon är ställd mm så A var på mig jättemycket. Efter som jag tittade ner så mycket så var det svårt för mig att rida på runda och fina volter för jag inte kollade vart jag skulle. Slarvade även med tempoväxlingarna i trav och det slutade med att A sa åt mig HUR jag skulle rida. Jag tänker för mycket på hur Halla går mer än hur jag ska förbereda henne och mig själv på olika saker-det måste jag bättra!


När vi hade travat lite så samlades vi på volterna och fattade galopp, i höger så bröt hon av nästan hela tiden och det var svårt att fatta galopp, men jag ställde mig inte på mitten idag iallafall.....i det varvet. I vänster så gick det kanske lite bättre, men det var nästan svårare att fatta galopp fast jag lyckades hålla henne i galopp längre och få henne att sänka sig lite. Men efter ett tag när hon bara sprang och jag inte kunde styra så skrittade jag innanför volten istället för jag vill inte att Halla ska ta stryk när jag inte orkar rida utan ger upp. Det är bara mitt fel och när jag känner att ingenting fungerar så känns det bättre att vila lite och sedan komma igång igen.


När vi skulle sänka dom lite i slutet så gick det lite bättre, var lite vingligt och det gick lite snabbt, takten var ändå okej eftersom hon inte ökade eller sänkte farten men som A sa i slutet så kunde jag ha sänkt henne ännu ett steg. 


Har så grymt ont i ryggen sen ridningen igår, och bättre är det inte idag. Kan vara för att jag sitter snett eller nått på hästen jag vet inte. Men frustrerande är det.


Lyckopiller <3     

Av Elin - 15 april 2010 21:30

Religionsprov idag-fick IG Z behöver inte rätta det för jag vet att det gick åt pipsvängen!


Efter det så hade vi en lång håltimme, jag och tjejerna satte oss vid cafeét en stund sedan började våran andra och sista lektion. Vi pratade mycket om skolan, specialpedagogik mm och jag kände att det inte riktigt var rätt tillfälle att ta upp det med mig idag. Jag blir så jävla less på min skola och det svenska skolsystemet satt typ med gråten i halsen för att det kändes som om ingen förstod. T blev lite smårädd haha men jag lovade att vara snällare imorgon :D.


S och jag hade väldigtk kul med T och R sen-men det stannar mellan oss haha.


Imorgon är det tre lektioner som gäller sedan helg. Har absolut NADA att göra, så vi får se hur det slutar :).


Nu ska jag vidare tjatja.


Lyckopiller <3   

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards